• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Integrerad utan sängar bak!

F

F.d. 25142

Guest
Sv: Integrerad utan sängar bak!

Vi har en Laika Rexosline 680 med härligt stor soffgrupp och bara en säng. Den är kanon! Säljs av Stendahls i Lilla Edet. Laika har fått en återförsäljare i Köping nu också.
 

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Integrerad utan sängar bak!

Vi har haft husbil sedan 1995, alltid helintegrerade och bara med nedfällbar bädd fram, vilket vi är nöjda med.
F.n. har jag sett liknande bilar bl.a. hos Lindströms husvagnar i Bålsta, hos AG motor i Helsingborg och hos Widlunds husvagnar i Bjuv.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Integrerad utan sängar bak!

Titta på Rapido 903. Liten men naggande god...

hälsn
jyrki
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Integrerad utan sängar bak!

Frankia har en bil FF4, den har en sittgrupp i aktern som kan användas till två sovplatser och ovanför finns det en vanlig nerfällbar dubbelsäng.
Så i denna 6,5 meters bil får det plats med 4 sovplatser i "baken".
(ur Reisemobil International Juni 2010)
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Integrerad utan sängar bak!

Hej
Ja ha, så det är var sängarna är placerade som avgör köp av HB.
Så Ni bryr Er inte om kvalliten på HB,
Ni kanske även föredrar fläktvärme framför ALDE vattenburen värme,och bra isolering.
/Vidhem
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Integrerad utan sängar bak!

Jo!

Det var ju det, det handlade om....ju!:wink:

Ha det gott!
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Integrerad utan sängar bak!

Hej
Ja ha, så det är var sängarna är placerade som avgör köp av HB.
Så Ni bryr Er inte om kvalliten på HB,
Ni kanske även föredrar fläktvärme framför ALDE vattenburen värme,och bra isolering.
/Vidhem
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, jag måste nog säga att sängarnas placering och utförande är en av huvudanledningarna till om jag blir intresserad av en husbil som jag kliver in i eller inte. För mig är det faktiskt så viktigt att det är bland det första jag tittar på när jag kliver in, och har den någon av de sängvarianter jag inte gillar så sjunker intresset under noll direkt, hur fin och billig/prisvärd bilen än är. Och för att ytterligare öka på hur olika vi är (kanske tur det annars skulle utbudet förmodligen vara väldigt tunt :)). Som jag nu använder min husbil (bl. a. aldrig på vintern) så föredrar jag faktiskt luftburen fläktvärme, bilen blir uppvärmd på femton minuter om det är ruggit, på den tiden har vattenburen värme knappt inte gjord sig påmind runt väggarna, men är naturligtvis toppen om man vill ha värme på hela tiden när yttertempen envisas med kyla under längre tid.
Kvallitén på husbilen är ju förståss också viktig men den är väl bara ytterligare ett enskilt val man får lägga in vid köpet och ingen motpol till sängarnas placering.

M.v.h. JANKRO.

Ps en fundering utanför ämnet....förståss skall visst stavas förstås men läser man det med långt å så låter det underligt. Någon som vet ??? :D
 
F

F.d. 54888

Guest
Sv: Integrerad utan sängar bak!

Hej

Vi har købt den nye Chausson Welcome Sweet med elektrisk sænkeseng i front.
Masser af plads med stort toilet og bad i bagenden trods kun 6 m. lang.
Lige en bil for 2 voksne.

Hilsen Johnny
 

OleBerg

FD HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Sv: Integrerad utan sängar bak!

Rapido 924F har senkeseng foran og en lansgående sofa som kan gjøres til enkel eller dobbel seng. Vi er til vanlig to personer, men har også hatt med vår sønn. Meget fornøyd med løsningen, som gir mye god plass inne i bobilen.
:yes::yes:
 
Toppen