• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

INTE VÄLKOMMNA PÅ WAPNÖ AV KLARAKULLENS EVENEMANG

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: INTE VÄLKOMMNA PÅ WAPNÖ

Det är tydligen Klarakullens Evenemang som styr hela detta, dom hade ju Huseby med där dom tog ut 150kr/husbil.
Så det är inte Wapnö själva som hittat då detta idiotiska.
MVH KEJO 20

Senast ändrad:

Jorma

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2025

Vadå, det är upp till dom själva, vill dom inte ha husbilar dit , så åk inte dit då!
Kan de bero på inte finns P plats, hur gör dom med ev. bussar.
jorma

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Hej på era alla!
Det är så att det inte är Wapnö som håller i detta,utan det är Klarkullens evenemang och som ni alla vet var det inte så bra i Huseby. Troligtvis kommer det att bli förbud på husbilar även på de andra evenemang som Klarkullen håller i!
Så det vi vill säga är att på våran träff på Wapnö är alla husbilar välkomna på.
Hoppas detta besvarar era funderingar ang Wapnös julmarknad:)
Kram på er alla
Getingen

Senast ändrad:

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Hejsan på er alla HBK:are

Med anledning utav trådskaparens inlägg att inte husbilar skulle vara Välkomna till Wapnö, så vill vi Kjell & Catrin eller kanske mera känd här som Getingen, klargöra att detta inte har någon som helst inblandning med den stora träff som vi arrangerar ute på Wapnö sommaren 2011.
Det är så att Julmässan ute på Wapnö arrangeras utav Klarkullens evengemang
http://www.julmassor.se/
De hyr in sig på Wapnö och står för arrangemanget lika Huseby och Gränsö Slott.

Och den person som trådskaparen troligen talat med är en som heter Jessica som jobbar på Klarkullen och inte wapnö, se kontaktlista nedan
http://www.klarkullen.se/
Jag har själv personligen talat med Jessica som finns nu ute på Wapnö, och då jag jobbar där så sökte jag upp henne och fick till svar som jag med all rätt också accepterar, det är så att under mässdagarna som pågår kommer under 4 dagar ca 13000 besökare varav ca 55 arrangerade bussresor.

Då de också vet om kritiken som framkom under Huseby mässan och de har givetvis tagit till sig den kritik och vet om att den och är ute på denna klubb/forumsida och skall se över detta till kommande år. Så valde de att svara på förfrågan på detta sätt.
Dock bör tilläggas att denna person inte på något sätt enligt henne varit otrevlig utan bara tydligen talat om att på grund av det stora antal som kommer och att parkeringen även har sin begränsning så bliv det svårt att ta emot husbilar detta speciellt under Lördag o Söndag.
Men att komma med personbil vore mycket lättare för arrangörerna.
(Det kanske är som sägs i ett annat inlägg att vi tar för mycket plats och skall tänka på detta)

En annan sak som man kanske skall tänka på när man lägger ut dessa " blänkande överskifter" som på denna tråd är att den kan såra väldigt mycket då både jag Kjell och Catrin kände detta.
Och att detta kan misstolkas att inte husbilar generellt är Välkomna till Wapnö.
För hade de inte varit de, så hade givetvis inte Vi arrangerat en av Husbilsklubben större träffar.
Jag hoppas att detta klargör en del och att ni är välkomna till
Wapnöträffen 2011
http://www.husbilsklubben.se/forums/t43523/
Givetvis som ni förstår så har även denna träff sin begränsning även om vi kommer att kunna ta emot 140 husbilar.

Med varma HBK hälsningar
Kjell & Catrin
Getingen

Senast ändrad:

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Hej alla
Det är helt rätt som Getingen säger, jag pratade med en tjej och hon sa att vi gärna fick komma ikväll och ligga över men att bilen måste vara borta från parkeringen senast 9:00 på morgonen, hon var väl inte otrevlig men poängterade att husbilar tar alldeles för stor plats, och det är ju sant, dom får in två personbilar på samma plats som min husbil tar och det gör ju en större förtjänst.
Jag ville heller inte vara otrevlig utan bara varna andra så dom slipper vända vid porten så att säga.
Och jag ser fortfarande fram emot träffen som Getingen annordnar, skall bli intressant.
Jag försökte även ändra överskriften men lyckades inte.
Den kom bara in överst på mitt första inlägg.
MVH KEJO

Senast ändrad:

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025
Sv: INTE VÄLKOMMNA PÅ WAPNÖ AV KLARAKULLENS EVENEMANG

Tack Kejo
Vi har ju faktiskt 25-30 mil till Halmstad. Vi hade tänkt att åka till Vapnö i helgen och hade blivit väldigt besvikna om vi kommit dit och bara fått vända igen. Jag tycker att de på sin hemsida skulle informerat om sina problem med parkering för husbilar så att vi kan välja andra ställen att åka till som har parkerings möjligheter för husbilar ( eftersom det är det vi åker i). Man vill ju planera.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

En liten fundering bara, lite med glimten i ögat, men ändå med ett visst allvar bakom.
Är inte diskriminering olagligt i Sverige ?
Men det bästa för ro i sinnet är nog att använda sig av min filosofi när jag är ute och åker husbil....Om de inte vill ha min husbil på ett visst ställe, så sk.... jag i dem, åker vidare och lägger mina pengar i någon annans kassa.

M.v.h. JANKRO.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jag misstänker att en del av sådant här kommer av att en del husbilsägare har en tendens att ställa sig väldigt vidlyftigt på P-platser. Då tar vi ju upp onödigt mycket plats.
Kanske något att tänka på, så att vi inte blir portade överallt?! :)

Senast ändrad:

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

En storm i ett vattenglas, eller något att fundera över?

Sensmoral; Beroende på vad besöket/utflykten handlar om, så kanske man efter omdöme bör välja annat fortskaffningsmedel än just en stor husbil, lastbil eller liknande.
För min del tar jag personbil eller allmänna kommunikationer till ex Svenska Mässan, Tjolöholm, etc = ställen där ex husbilar är olämpliga att ta med "fram till porten", bla av hänsyn till arrangörer, andra besökare, mm.

F

F.d. 2692

Guest

Håller med Relax att det är en storm i ett vattenglas. Har också förståelse för Kejo's inlägg där han ville varna så vi inte behövde vända i porten.

Det är inte lätt att få ihop det ibland när man skriver på nätet.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Ja det kan ju ni göra som har så närma. Vi som bor en bit bort måste ju skaffa boende i så fall. Det är ju därför vi skaffat husbil
Nära(?), allt är relativt men kanske inte relevant?
I just detta fallet, vi har ex ca 12 mil till Wapne ni har ca 20 mil, ser inte det som någon stor skillnad och resan sker i båda fallen betydligt snabbare, smidigare och billigare med en person- än med en husbil (övernattning?).

Om ändå husbil med övernattning, så kan det väl inte vara så farligt att "parkera alt nattparkera" en bit ifrån Wapne gård och kanske till äventyrs ta en buss eller gå sista biten.

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Hej på er, har idag varit i mailkontakt med Svenska slottsmässor som arrangerar julmarknad på Jordberga slott nästa veckoslut. där är ing problem med att komma med husbil och parkera

T

Teddi

Guest

detta e ju ingenting annat än ett nytt kvitto på vårat s.k legitimerande. ingen vill titta på en husbil (falkenberg). vi tar för stor plats.sanslöst. här kommer nåt ja nyss har fått ta del av. bua hamn .detta smultronställe me bad fiske köpa krabbor i hamnen. dom ska göra om för oss husbilsåkare. de e väl bra som de e tyckte jag. tycker bua hamn ock. men de tycker inte restaurangen med gäster. dom vill inte titta på husbilar.ändå e poängen att hamnen e väldigt rädda om oss. vi e deras mest överlägsna inkomstkälla. vi kommer att bli placerade på annat ställe. ja vill ju också titta på båtlivet. de kostar ju ändå en slant.summa summarum. var o en kanske blir sin egen dräng. för min egen del e ja redan där.säger åtminstone min fru,,,

F

F.d. 55397

Guest

Hur kan man sätta begränsningen som "husbil"?
Samma sak med långtidsparkeringar på Arlanda liksom Liseberg.

Vår lilla Burstner får plats inom en normal P-ruta, möjligt vis lite överhäng fram el bak.

Toppen