• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inte udra på att det händer det olyckor?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Inte undra på att det händer olyckor

Usch ja, det hade kunnat gå illa där. Inte så begåvat att stanna vid omkörning så nära ett backkrön bara för att skälla på dom som av någon anledning hade tvingats stanna där!

Jappe

F

F.d. 9344

Guest

:confused::confused:

Senast redigerad av en moderator:

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Nej det är sant Jappe men jag blev så f-bannad att jag inte kunde låta bli, dessutom så var det ganska trångt att passera. Nej du har rätt jag skulle naturligtvis ha åkt förbi så fort jag nu kunde i denna backe med 50 ton efter. Det gick inte fort som du ser att få upp farten:) Du skall veta att dessa "nissar" såg ut som gapande fågelungar när jag på ett språkbruk som inte skall uppges här påtalade detta för dessa:mad:

Saknade ljudet :)
Svårt läge, men helt klart skulle de ha varnat på håll.
Sedan blev ju inte två fel ett rätt:wub:

F

F.d. 9344

Guest

:)

F

F.d. 9344

Guest

:confused:

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

:oops:..............................

Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Många situationer som denna kan ju orsaka andra ofrivilliga olyckor.
Borde nog skickat ut folk som varnat för detta, de verkar ju vara ett antal som kunde agera varningsgubbar.
Underlättar för övrig trafik och kanske undviker skapande av farliga situationer inklusive "tittolyckor" där nyfiket folk utgör en ordentlig fara för sig själva och andra.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Obegripligt hur man kan stanna mitt under en omkörning för att skälla ut de som fått stopp på bilen och höll på med bärgning. Den som kör om såg ju att det var något galet längre fram med en bil längst bak med saftblandare. Det hade kanske varit bättre att ha stannat, slagit på varningsblinkers och därefter bett någon att dirigera trafiken på ett betryggande sätt med tanke på mötande trafik. Först därefter kunde omkörningen ha skett.

F

F.d. 9344

Guest

:confused:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

...om jag inte tagit bort den bilden hade jag heller inte kunnat lägga ut det på Youtube ...

Vad var det för speciellt med den bild som du säger dig ha tagit bort? Vad är det för regler som YouTube har som diskvalificerar vissa personer från att vara med i bild men inte andra (de som meckar med bärgningsförberedelserna vid lastbilarna).Har du sedan redigerat filmen och lagt in datum/tid i övre vänstar hörnet i efterhand?

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Inte udra på att det händer det olyckor?

Är det så:wideeyed:

Men de som kör omkring i en HB som väger 5-7 ton de kan väl inte ogilla LB. Även om dessa fordon kallas PB II:confused:

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

En av de märkligaste trådarna i min korta HBK historia, om ni inte kan stå för era inlägg skriv dom inte.
Och vingen 3 två fel gör inte ett rätt, att stanna på så olämpligt ställe och tala om för andra hur dom bör göra är inte ok.

Hade Lars

F

F.d. 9344

Guest

En av de märkligaste trådarna i min korta HBK historia, om ni inte kan stå för era inlägg skriv dom inte.
Och vingen 3 två fel gör inte ett rätt, att stanna på så olämpligt ställe och tala om för andra hur dom bör göra är inte ok.

Hade Lars

Lars du hart totalt missat vad som hände.
Stoppet berodde på att jag var till det nödd och tvungen för att en av de som "jobbade" på platsen inte i tankevälden hade andra trafikanter omkring sig utan steg rakt bakåt precis när jag skulle köra förbi.
Då blev jag riktigt sur och då kom kommentarenarna från mig.
Tyvärr så kanske jag inte har förmågan att förmedla allt på svenska eller kanske missat att förklara allt så att inga missförstånds uppkommer.
Jag har farit runt på vägar med tunga fordon runt Europa i 46 år. Det vore väldigt konstigt om jag inte under dessa år gjort en massa misstag till skillnad från vissa andra;)

Men jag är inte sämre människa att jag kan erkänna detta faktum.

Jag högaktar er som alltid gör rätt, som aldrig gör så att andra trafikanter behöver "rädda siturationen" som kanske du/vi är orsak till.

Vissa på detta forum borde nog visa lite ödmjukhet i trafiken, det gör jag.
Var nu rädda om er:)
På Annadag Påsk rattar jag det förhatliga fordonet LB men Exportvaror som någon i Norge väntar på, och förväntar sig att de skall finnas på plats på Tisdag. Varor som producerats på svenska företag= arbetstillfälle för svenska anställda.

P.S
Tänk vad trafikkulturen i Norge har förändats. I Oslo fungerar Blixlåsprinsipen numera perfekt i rusningstrafiken. Lyfter på Hatten åt er Norrmänn som anammat detta:):)
D.S

Toppen