Nisse och Nana
HBK Medlem
Körde idag ensam med husbilen från Gärsnäs (Simrishamn) upp till Göteborg och Stenugnsund. 3 timmars körning inte en husbil i sikte så plötsligt i höjd med Veddige dyker det upp en karavan på 4 st husbilar södergående, jisses vad är nu detta. 2 timmar senare träffar jag en av mina kollegor och nämner att jag kört husbil upp, varvid han säger: Du mötte möjligtvis inte mina svärförädrar och deras vänner på vägen upp? De drog iväg från Gbg 09:00 och skulle ner till Råå. Ibland är världen mindre än man tror
Blev ännu ett husbilsmöte idag på Statoil macken i Kode fast deras svärson har jag ännu inte mött och fått info från
En tanke slog mig på vägen upp, vad vet medeltrafikanten/svensson om husbilar
Skulle vara kul att se en undersökning om hur många som vet vilka regler som gäller för husbilar. Vad de får göra och inte göra. hur fort de får framföras och så vidare. Efter att ha haft husbil i 2 år funderade jag under de ensamma timmarna vid ratten i husbilen om vad jag själv tänkte om husbilar innan vi skaffade husbil. Jisses vilka fördomar jag hade själv
Detta med tanke på alla inlägg jag läst på denna sajt. Kanske hög tid att gå ut med en upplysnings kampanj av något slag till alla våra med trafikanter.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Nisse
Blev ännu ett husbilsmöte idag på Statoil macken i Kode fast deras svärson har jag ännu inte mött och fått info från
En tanke slog mig på vägen upp, vad vet medeltrafikanten/svensson om husbilar
Skulle vara kul att se en undersökning om hur många som vet vilka regler som gäller för husbilar. Vad de får göra och inte göra. hur fort de får framföras och så vidare. Efter att ha haft husbil i 2 år funderade jag under de ensamma timmarna vid ratten i husbilen om vad jag själv tänkte om husbilar innan vi skaffade husbil. Jisses vilka fördomar jag hade själv
Detta med tanke på alla inlägg jag läst på denna sajt. Kanske hög tid att gå ut med en upplysnings kampanj av något slag till alla våra med trafikanter.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Nisse