• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inte många husbilar på vägarna men kul ändå.

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Körde idag ensam med husbilen från Gärsnäs (Simrishamn) upp till Göteborg och Stenugnsund. 3 timmars körning inte en husbil i sikte så plötsligt i höjd med Veddige dyker det upp en karavan på 4 st husbilar södergående, jisses vad är nu detta. 2 timmar senare träffar jag en av mina kollegor och nämner att jag kört husbil upp, varvid han säger: Du mötte möjligtvis inte mina svärförädrar och deras vänner på vägen upp? De drog iväg från Gbg 09:00 och skulle ner till Råå. Ibland är världen mindre än man tror :twitcy:
Blev ännu ett husbilsmöte idag på Statoil macken i Kode fast deras svärson har jag ännu inte mött och fått info från :)
En tanke slog mig på vägen upp, vad vet medeltrafikanten/svensson om husbilar:confused:
Skulle vara kul att se en undersökning om hur många som vet vilka regler som gäller för husbilar. Vad de får göra och inte göra. hur fort de får framföras och så vidare. Efter att ha haft husbil i 2 år funderade jag under de ensamma timmarna vid ratten i husbilen om vad jag själv tänkte om husbilar innan vi skaffade husbil. Jisses vilka fördomar jag hade själv :swoon:
Detta med tanke på alla inlägg jag läst på denna sajt. Kanske hög tid att gå ut med en upplysnings kampanj av något slag till alla våra med trafikanter.
Ha en fortsatt trevlig helg!

Nisse

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Inte många husbilar på vägarna men kul ändå.

Ja där ser man, innan jag läst färdigt så var jag säker på att det var Normänn
på väg söderut!
Mvh.

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Ja, det var en snabb slutsats av dig :) Frågade en icke husbilsägare idag om hur fort en husbil får köra. Samma som en husvagn blev svaret :confused:

Mvh,
Nisse

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Sverige består inte bara av skåne. Kom upp i landet så möter du säker HB:ar.
/Vidhem

F

F.d. 52945

Guest

Hej
Sverige består inte bara av skåne. Kom upp i landet så möter du säker HB:ar.
/Vidhem

Vidhem, husbilarna e flest nere i Skåne så de så och hade du varit riktigt sugen på bira så hade du kommit ner som du sagt..;);)

Pilot

F

F.d. 29841

Guest

Pilote. Du menar Nordpolen. Biran blir bara mättre med åren.
Snart drar vi till Mora igen,då brukar dom dyka upp...
/Vidhem

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Räknade fram 7 st idag på väg ner från Orust till Simrishamn, körde om den 7:e strax innan Sjöbo, undrar vem det kan ha varit?
Till helgen blir det nog fler eftersom vi tar färjan från Trelleborg till Travemünde på onsdag eftermiddag och så blir det besök på Julmarknaderna i Lübeck och Rostock innan vi tar färjan tillbaka från Rostock till Trelleborg om söndagen.:)

Toppen