• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inte läsning för norrmän!

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025
Har just återkommit från en resa Oslo - Gudbrandsdalen - Romsdalen (Trollstigen)- Stranda (Geiranger) - Bergen - Hardangervidda - Oslo.

Närmaste väg, finns inte så många alternativ, fjäll i vägen.

Vi har sett mycket under våra resor, men detta tar hem högsta vinsten. Dessutom lättillgängligt precis utanför gränsen av Mellansverige. Onödigt att dra långt norrut, allt finns här.

Visa inte denna sida för norrmännen, de kommer att bli odrägliga.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Inte läsning för norrmän!

En av flere varianter av Instant Norway - eller om en ønsker Norge på kort tid ;-)
Fra lengre sør i Sverige kan Oslo - Kongsberg - Numedalen til Geilo - Hardangervidda - Eidfjord - Kinsarvik - Odda - Røldalsfjella - Haukelifjell - Telemark - Notodden - Kongsberg - Oslo være en rask tur. En kan bytte ut Oslo med Sandefjord om en tar ferje direkte fra Sverige. Også Oslofjordtunellen eller Moss - Horten er greie valg for start og slutt på en slik runde. Har noen ganger tatt denne som en 2-dagers med weekend gjester mens jeg bodde i Oslo. Med smal bil (under 2m bredde) kan en kjøre gamleveien over fjellet i stede for tunellene Røldal og Haukeli.

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Ingen fara , alla norrmän är i Sverige .sevallbo

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Ja, väldigt många i varje fall. Enbart hemma i Östersund var omkring 14.000 norrmän på besök förra veckan (med anledning av någon fotbollsturnering). Då passade vi på att besöka Tröndelag och flera trönder visade sig faktiskt ha stannat hemma i finvädret.

aake

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Då ska vi inte prata om Strömstads population...

Vi har utforskat Norge i 14 år och är inte "mättade" ännu, snarare tvärt om. Vår HB byggs just med tanke på Norge-förhållanden vilket ställer höga krav som kan vara svåra att hitta på marknaden. Din bil aake är som klippt och skuren och öppnar möjligheter som få kan förunnas!

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Nåja, så här års är det huvudsakligen vid sjösättning av båten som det lilla extra kommer till användning. Men visst, jag behöver inte oroa mig för att fastna när jag ger mig in på små branta vägar.

aake

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Försökte häromdagen ta mej upp på en mindre väg i närheten av Hällingåfallet med Fiat chassie och långt överhäng... Det blev en lång väg att backa nerför...

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Smalt och backigt är det. När vi var där så tog vi scootern från Gäddede och det blev väldigt smidigt.

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Norge är fint. Jag brukar ta en repa över Hardangervidda vart 10:e år. En gång med husvagn. Körde från Rjukan upp till Gaustatoppen. Trodde dragkroken skulle rakna.

Men med husbil på 2.50 bredd, så är nog den rutten avbokad.

/M

Toppen