Inlägg på Lomma Kommuns hemsida angående en mycket populär ställplats. Får väl se om där blir en bom eller annan skyltning.
Husbilar fyller vindsurfarnas P-plats vid Habo Ljung
Den fina P-platsen för vindsurfare vid Habo Ljung är fantastiskt bra, men tyvärr så är den ofta "blockerad" av turistande husbilar.
Den P-plats jag avser är den som kallas "dungen" och som ligger vid norra Habo Ljung
Husbilarna parkeras ofta tvärs över ett antal P-platser för att få tillräcklig plats, så platserna för oss vindsurfare blir begränsat.
- Det var väl inte så här det var tänkt…
De gästande husbilarna borde rimligen utnyttja campingplatsen på Habo Ljung istället.
Mitt förslag är att på något sätt begränsa husbilarnas parkering och övernattning på vindsurfing P-platsen och komplettera med skyltning så att dom guidas till Habo Ljungs camping istället.
Jag gillar inte förbud, men gärna en skylt som begränsar övernattning i husbilar och premierar parkering av vanliga bilar.
Ärendenummer: SYN-2460
Inkom: 2019-07-04
Svar
Tack för din synpunkt.
Vi ser vad vi kan göra för åtgärder för komma till rätta med det problem som du beskriver.
Med vänliga hälsningar
Peter Axelsson, Gatuingenjör
Lomma kommun, Tekniska avdelningen
Besvarat: 2019-07-09
Kommentar
Är p-platsen endast till för vind-surfare? Vem som helst får väl parkera där. 24-timmars regeln gäller väl också där.
Inkom: 2019-07-05