• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inte husbil än - ovärdeligt forum!

F

F.d. 29998

Guest
Hej alla,
Har botaniserat i forumet nån vecka nu. Vem behöver romaner när detta forum finns...och härliga reseberättelser från övervintring i Spanien. Tack Inger och Ingemar!
Även intressant att läsa när husbilsköpet inte gått lika bra. Då lär man sig vad man ska se upp med när man undersöker inför köp. Tack Micke P! (Tror jag att det var?)

Jag har aldrig campat med husbil eller husvagn tidigare men är ändå en "resandesjäl" med stor erfarenhet av resor och boende i Sverige och utomlands.

Min tanke är att börja med en billigare husbil ca 100000 och känna på husbilslivet. Min dröm är att, om 10 år när jag är pensionär, tillbringa vintrarna eller helår på sydligare breddgrader, kanske till och med ha husbilen som enda bostad. En förutsättning är förståss att hälsan tillåter det.
Jag är idag ensamstående och har inga stora krav på bekvämlighet. Det har hänt att jag sover nån natt i bilen till nöds.

Tack alla! Fortsätt att dela med er av era erfarenheter. Bra eller dåliga. Lovar att jag snart är betalande medlem.

mvh
"bhammarb", Östersund

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Inte husbil än - ovärdeligt forum!

Du har förstått det här - hör jag.
Helt rätt att först hitta ett forum och införskaffa mer kunskap - å sen gå till handling dvs köpa lämpligt objekt.
Lycka till! :)
PS vi började som du - å köpte vår 1a Plåtis efter midsommar ifjol och är nu inne på vår 2a HB.//DS

F

F.d. 29998

Guest
Sv: Inte husbil än - ovärdeligt forum!

Hej Patric!
Otroligt vad många som redan har läst mitt inlägg. Det bådar gott för alla mina framtida frågor när jag gör MINA misstag :)
Fattade inte vad "plåtis" var förrän jag läst en del i forumet. Har tittat på några sådana. Ganska kompakta och skulle nog räcka för mig i dagsläget. Smidiga i trafik och parkering.

mvh
"bhammarb"

Toppen