• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

inte bara visby

T

Teddi

Guest
Borgholm inför husbilspolicy
[FONT=helvetica, georgia, verdana, sans-serif]Nyhet [/FONT][FONT=helvetica, georgia, sans-serif]Efter flera och långdragna protester från bland andra campingföretagare på Öland har Borgholm kommun belutat att stoppa kommunalt drivna ställplatser.[/FONT]

husvagn-camping,,ett nyhetsbrev idag,,prenumera gärna på deras sida,,gratis,, här är ju också ett stort framsteg för våra motståndare,,S:C_R:

om inte ja har fel så drivs dom flesta ställplatser där av borgholm energi,,?? undrar om detta bolag är kommunalt eller inte??

men gå in ock läs vänner,,det luktar lite skit ,,men de står vi säkert ut med,,ha de ,,teddi,,

vad ja kan läsa mej till så är borgholms energi involverade,,detta är ju i så fall inget annat än ett stort nederlag,,en del platser utarrenderade,,till vem?? andra har inga spelregler än så länge,,vi har förlorat gotland,, vi har också förlorat öland,,men vi har inte förlorat matchen,,den måste väl i rimlighetens namn börja nu,, eller??????

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 30092

Guest
Sv: inte bara visby

Ja brukar säga att om jag inte känner mig välkommen så drar jag vidare.
Om jag går på en restaurang och får dålig mat och service så går jag aldrig tillbaka utan sprider mitt omtycke för dem som jag käner. Jag blev dåigt bemött på en vägkrog utanför huddik med mina gäster när jag körde buss och det spred jag mellan mina kolegor och dom sa där stannar vi inte, 3 mån senare gick dom i KK om det var för mig vet jag inte men man kan ju fundera.
Kör hårt Christer

T

Teddi

Guest

hallå christer,,KK?? kvinnokliniken? de får la gå:D när kommer du ner o spelar hockey,,?? ja tänkte göra mål på dej:p

ett evigt kämpa,,men ja tycker ändå att vi har riktigt bra förutsättningar,,ja vill hemskt gärna hålla på året ut,,ock då med en maktfaktor,,för där är vi,,vi kan inte stanna upp vid #ett snack med helsingborg om nån plats#,
de finns ju möjligheter, nyttja dessa,,,teddi,,

T

Teddi

Guest

man kan ju konstatera att öland är indelad i två kommuner ,,borgholm-mörbylånga,,borgholm har sagt sitt vad gäller husbilsturism,,dom vill inte bidraga till ett ställningskrig mot #egna# arbetsgivare,,dom tar sin hand från allt vad ställplats är,,

dom lägger ut detta privat,,med all säkerhet till sina adepter inom camp-rörelsen,

mörbylånga står på egna ben än så länge,,dom vill för närvarande inte ingå i en samlad kommun,,ölands kommun, kalmar län,, de finns ju privata initiativ,,i princip överallt,,dom kommer vi med all säkerhet att ha lättare med att göra,,

men tendensen tycker ja är sådan att vi tar ett steg fram,,ock två tillbaka,, helt kasst om ja får säga som ja tycker,,ock de gör jag också,,

F

F.d. 30092

Guest

Jag tror du får skjuta dig trött:) Jag brukar säga att alla lösa skott går om:)
Är i stugan nu men vi har sålt huset vid havet så vi får se var vi hamnar. Ska vara ute 1 aug. Har lånat bort bilen i 5 mån så vi kör bara med husbilen och vet du vad? Vi är alltid hemma i den!
Ha det Christer.

Toppen