• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inte bara svenskar...............

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Kan uppföra sig illa.
Vi stannade till på ställplatsen i Millery på hemvägen från Spanien.
Där hade 3 husbilar lyckats ta upp 6 platser. Stolar och bord hade två av bilarna ställt på asfalten mellan bilarna istället för på gräset vid floden. Det var de med gula nummerplåtar.
Två bilar som kom lite senare fick vända och hitta något annat ställe att sova på.
:(:(

P1000724(1).JPG

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Inte bara svenskar...............

Det var trevligt att höra. Så fort sådant här tas upp så är en del väldigt snabba att påpeka att vi svenskar inte är ett dugg bättre.

Bennie

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Jag borde låta bli att svara här men jag kan inte!:cool:
Jag är en relativ världsvan människa med mycket god erfarenhet av andra människor med många olika nationaliteter. Själv betraktar jag mig helst som nationslös världsmedborgare även om det står nåt annat i mitt pass.
Men en sak är jag fullständigt övertygat om:
Felaktigt, dåligt eller ondsint beteende och uppförande är absolut inte nationalitetsrelaterat.
"Grisar (inte djuren!) och idioter" finns det överallt, här som där.
Julian

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag har även märkt att detta beteende finns överallt och speciellt när vi kommit till heiligenhafen som nästan sett ut som "Zigenarläger"/asfaltsläggarläger ursäkta uttrycket.

Skall man kunna få plats på en ställplats då man transporterar sig söderut bör man stanna redan vid 16 tiden kör man till 20-21 kan man räkna med att det är fullt och utbrett med saker.

F

F.d. 29775

Guest

Jag tror at vi här i Norden generellt uppträder bra och inordner oss fint på ställplatser, har dock ofta undret mig över att f. ex. Italienare inte har behov als för personlig 'space' men parkerar lite som dom själva tycker och ofta
präcis vägg i vägg med vår husbil och så välter det ut en drös med ungar:twitcy:
Och så verker dom alla ha fel på öronen då det pratas enormt högt:swoon:

Men det är ju också en del av charmen med att åka söderut om man vill
stå på ställplatser.
Om 2 dagar går turen till Italien och möter våren (och maten:))gennem Europa:spinny:

Husbilen är 'packad och klar':cool:

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2025

Ja rötägg finns det, dessutom av alla nationalliteter. De flesta sköter sig, både med var man släpper ut gråvatten, tömmer toan, står så att även andra får plats m.m Men så finns de där en och annan, som jag måste säga att vi inte har träffat på så värst många av, än i alla fall.
Värsta var mannen som kom in på ställplatsen och gapade åt oss andra att vi skulle ställa oss annorlunda, hur vi nu skulle ha kunnat göra det, när vi stod var och en i sin ruta och han dessutom hade gråvattentanken öppen och skvätte runt sig. Jag gjorde mig lite dum och fråga om det var tillåtet att ha den öppen?? Då åkte gaphalsen iväg efter att ha sagt att hans gråvatten var rent. :twitcy:

Toppen