• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inte bara skottdag, skottsekund också

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Det räcker inte med skottdagar, i juni i år får vi också en skottsekund.
För att kompensera för alla de kombinerade effekterna på lång sikt stoppar man in en skottsekund när det bedöms att det behövs.
Nästa gång det är dags blir alltså i juni i år.
På grund av vindar och vattenströmmar, och strömmar i de flytande delarna av jordens inre.
De här variationerna jämnar ut sig i längden, men det är viktigt att hålla reda på dem bland annat för att gps-navigation ska funka som den ska.

Tur att det finns folk som hålller på med sånt här.

Själv glömmer jag att ställa om klockan i bilen. Men snart är det sommartid igen så då går den rätt igen.:)

/Bosse

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Inte bara skottdag, skottsekund också

Då måste man börja på att fundera kring hur man ska utnyttja den extratiden...:)

Toppen