• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inte alltid som man tror

rollet

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Stod på ställplatsen utanför kalmarsalen, i just Kalmar. Igår morse kom en man och påpekade att det såg illa ut att jag tappade ut avloppsvatten där på asfalten, ut fort som attan för att kolla eftersom jag var säker på att jag stängt kranen innan jag åkte hemifrån, visst det var vatten, mycket vatten. men när jag tittade in under bilen läckte inget efter en stund kom nästa och påpekade att det rann vatten troligen avloppsvatten under bilen ut igen inget vatten rann ut. Jag flyttade på bilen till torr asfalt för att kunna se var det läckte torrt ett tag, tills jag hörde ett par som gick förbi och högt kommenterade att det var ett jävla sätt att släppa ut som jag gjorde helt ansvarslöst. ut för att kolla än en gång jodå mycket vatten var det men då såg jag varifrån det kom, trumas varmvattenberedare är ju utrustad med en ventil som tömmer varmvattenberedaren om det blir för kallt. Hade min bil utlånad till en bekant som inte fick värmen att fungera han hade varit och pillrat på det mesta bland annat tydligen öppnat den ventilen, så varje gång vi öppnade varmvattenkranen i bilen så rann vatten ur beredaren, sammanlagt 100 liter hade det gått åt. Så allt är inte som man tror men tack till dem som vänligt påpekade att det rann ut, nu hade vi i alla fall tevatten så vi kunde få frukost innan vi fick åka för att fylla på.

Dahl

HBK Medlem
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025
Sv: Inte alltid som man tror

Jag har prövat nästan det samma på ställplatsen vid Gekås. :spinny:

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Inte alltid som man tror

Något liknade har vi råkat ut för i Borgholm under Ölands Skördefest, jäkligt pinsamt:p:

För oss var det för låg spänning i bodelsbatteriet som öppnade frostvakten!
Jobbigt att stammande försöka förklara för alla som blänger:p:, inte bra för vårat rykte, men va tusan gör man?

En annan gång så vräkte vi ut vatten genom överfyllnadsskyddet på en Knaus Sun Ti vi hade......hände i kurvor och en bakomvarande bil blinkade med helljuset:oops:, vad hände..........jo, jag växlade ner och drog ifrån honom så gott jag kunde med röda kinder, he he:cool:

Man skall göra bort sig då å då......om man är en riktig husbilist, he he

Senast redigerad av en moderator:
Toppen