• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Instruktionsbok!

F

F.d. 15950

Guest
Hej alla.
Nu har vi fått får nya husbil. Det blev n sunlight a 70. Vi är väldigt nöjda med den. Men instruktionsboken är enbart på tyska. Vet någon hur man får tag på en svensk eller iaf en engelsk? Jag har mailet till sunlight i Tyskland, men ej fått något svar än. Är det någon som har den i pdf format att skicka till mig? Tack på förhand.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Instruktionsbok!

Rätt intressant tanke, först köper man en bil billigt i Tyskland för att man tycker importören är för dyr, sedan skall samme importör hålla med service i form av instruktionsböcker o.s.v. som de förmodligen har bekostat själva. Låter som den s.k. Ebberöds Bank? För importören allså? :confused:

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024

Derfor er det best å kjøpe husbil i Tyskland av en så seriøs produsent at de leverer bilen med instruksjonsbok/dokumentasjoner på kjøpers eget språk direkte.

Når min forhandler sendte inn kjøretøy dokumentet etter førstegangsregistrering i Norge til fabrikken, kom alle husbilens dokumenter direkte hjem til meg på Norsk, fra Itineo. Vet dette er rutinen hos Rapido og Itineo.

:mcride:

PudelRäser

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025

Rätt intressant tanke, först köper man en bil billigt i Tyskland för att man tycker importören är för dyr, sedan skall samme importör hålla med service i form av instruktionsböcker o.s.v. som de förmodligen har bekostat själva. Låter som den s.k. Ebberöds Bank? För importören allså? :confused:

:)

Man betalar ju för sig...

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Gör man? Jag tycker det oftast sniks omkring på jakt efter kopior m.m.? :confused:

F

F.d. 15950

Guest

Jag har mailat till Pukavik, det var där vi köpte den. Så vi får väl se om han kan ordna fram någon. Där borde ju finnas att ladda hem som pdf någonstans tycker man. Man förstår ändå rätt så bra tyskan, men det hade ju underlättat om det var svenska eller engelska. Annars får man ju sitta och översätta den på internet själv och det tar ju sin lilla tid. Det är ingen som har en likadan husbil??

Toppen