• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Instruktionsbok

Astrid Kam

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Flen
Hej
Jag är en nybliven ägare till en Dethleffs Advantage A5421 från år 2001. Tyvärr så är det inte med någon instruktionsbok så jag undrar om någon kan ha ett tips om var jag kan få tag i en sådan.
Astrid
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Den är alltså 21 år gammal. Då är det kanske inte så stor chans att handlare har någon. Trots det kan det kanske vara idé att ringa runt till Dethleffshandlarna och fråga. Ibland kan man ha tur.

//Michael, medlem
 

Alf o Rosita

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
17086
Medlemskap
2024
Jag sålde min Dethleffs Avantage A54.., 99:a och kvar har jag en instruktionsbok , men dess värre på tyska, det fanns en svensk och en tysk, den ssvenska följde med bilen. " Ducato Betriebsanleitung Fiat " tryckt 1998 om det kan vara av intresse
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
425
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Hej
Jag är en nybliven ägare till en Dethleffs Advantage A5421 från år 2001. Tyvärr så är det inte med någon instruktionsbok så jag undrar om någon kan ha ett tips om var jag kan få tag i en sådan.
Astrid
Jag hittade en manual från 1997 på min dator, hoppas den kan vara till någon hjälp.
 

Bilagor

  • Dethleffs Manual-1997.pdf
    21 MB · Visningar: 72

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Nu fråga. Var hittar man en manual till en Burstner Aviano -12 stora motor å automat låda .Tacksam till den som vet.
 

ae.in.gbg

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2024
Nu fråga. Var hittar man en manual till en Burstner Aviano -12 stora motor å automat låda .Tacksam till den som vet.
Hej!

Jag mailade info@buerstner.com

Jag har en årsmodel 2009, Aviano P684, Nordic, o fick detta svar: efter bara 3 arbetsdagar!

Dear Mr. Eriksson,

thank you for your mail.

We regret we don’t have the manual you ask for anymore, so we send this from 2010. Its content is quite the same to that of 2009.

We hope to support you in this way.



Greetings,

Ihr Bürstner Team

Wilfried Leupolz

Bürstner GmbH & Co. KG

Elsäßerstraße 80

D-77694 Kehl-Neumühl / Rhein

EIN UNTERNEHMEN DER ERWIN HYMER GROUP


-----------------------------------------------------
Bürstner GmbH & Co. KG Weststraße 33 77694 Kehl
Geschäftsführung: Jens Kromer, Alexander Kasteleiner, Olaf Sackers
Registergericht: Amtsgericht Freiburg unter HRA 704274
Umsatzsteuer ID - Nr.: DE 812 19 1650
 
Toppen