• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Instruktionsbok Fiat Ducato

lfson

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
32448
Medlemskap
2021
Hej! Har köpt en 1996 en Fiat Ducato med diverse brister och söker en instruktionsbok, gärna även en verkstadshandbok. Såg att någon lagt ut en pdf-fil här, men hittar den inte nu när jag registrerat mig. Parkeringsljuset fungerar endast om man har tändningen påslagen. Har inte hittat något i Transortstyrelsens föreskrifter om att detta är tokigt, men jag tycker det vore logiskt att kunna lämna fordonet med parkeringsljus påslaget, låsa bilen och ha nycklarna med sig. Alla säkringar är hela men jag har ingen beskrivning av vilken säkring som hör ihop med respektive ljusfunktion.
 

Uffeman

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25498
Medlemskap
2024
Parkeringsljus kan du sätta på genom att hålla inne en spärr på tändningslåset och vrida nyckeln ett hack motsols från ”0” sen kan du ta ut nyckeln med ljuset tänt.
 

lfson

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
32448
Medlemskap
2021
Mycket stort tack till dig som läste mitt nödrop. Skulle besiktiga i veckan och var idag i färd med att förbereda en separat 12-voltsmatning till vredet, hur jag nu skulle ha kommit åt det. Tidigare var det en upprostad bärande balk som säljaren naturligtvis inte hade en aning om. Därefter var det
12-volten från laddningsboxen till kylskåpet som hade gett upp och denna viktiga funktion gav jag en egen matning via en strömbrytare. Har nu kvar att lära mig att få igång Trumaticvärmaren modell 3400 och byta ut en läckande taklucka och diverse annat.
STORT TACK från en novis husbilsnybörjare med gammal husbil modell SISÅDÄR 540 som får skylla sig själv.
 
Toppen