• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Instruktionsbok Adria Coral 2010 Bodel

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Hej!
Är där någon Adria Coral 2010 ägare som har fått hemsänt Instruktionsbok på "bodelen " på Svenska eller överhuvutaget?
Känner ni igen er med samma problem som jag????
Mvh.

F

F.d. 50024

Guest
Sv: Instruktionsbok Adria Coral 2010 Bodel

Hej
Vi köpte en ny Adria Coral i våras av Nerikes Camp och fick då medskickat en tjock pärm med instruktioner för bodelen, som kopierats och iordningställts av försäljaren. Det skulle komma en "riktig" instruktionsbok senare men ingenting har dykt upp ännu.
Den pärm vi fick har använts flitigt under första säsongen med vår Adria så den har fyllt sin funktion. Det hade inte skadat med en lite smidigare pärm/mapp. Alla 195 sidorna är kopierade enkelsidigt.

Mvh Torotor / Torbjörn

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej
Vi köpte en ny Adria Coral i våras av Nerikes Camp och fick då medskickat en tjock pärm med instruktioner för bodelen, som kopierats och iordningställts av försäljaren. Det skulle komma en "riktig" instruktionsbok senare men ingenting har dykt upp ännu.
Den pärm vi fick har använts flitigt under första säsongen med vår Adria så den har fyllt sin funktion. Det hade inte skadat med en lite smidigare pärm/mapp. Alla 195 sidorna är kopierade enkelsidigt.

Mvh Torotor / Torbjörn

Ja en "riktig" instruktionsbok.
Ja tiden går fort nu är det snart 2011!!!!!
"Dom" bara lövar & lövar!!!! (där var jag snäll mot "dom")
Mvh.

LGT45

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
5048
Medlemskap
2025

Jag fick min i posten efter påstötning per e-mail till Adria i Tenhult.

Leif T.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jag fick min i posten efter påstötning per e-mail till Adria i Tenhult.

Leif T.

Hej Leif T.
Jag tackar för upplysningen om påstötning per e-mail till Adria i Tenhult.
Nu skall inte vi "munhuggas" utan det är "dom" vi skall jaga, köpte du din bil av Tenhult?
Jag köpte min H-bil via en "känd" återförsäljare i Skåne & dom har inte den pondusen som du har!!!
Mvh.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Leif T.
Jag tackar för upplysningen om påstötning per e-mail till Adria i Tenhult.
Nu skall inte vi "munhuggas" utan det är "dom" vi skall jaga, köpte du din bil av Tenhult?
Jag köpte min H-bil via en "känd" återförsäljare i Skåne & dom har inte den pondusen som du har!!!
Mvh.

Jag får svara mej själva angående istruktionsbok Adria Coral SL bodelen på Svenska.
Jag blev lovad på heder & samvete av en av återförsäljarna av Adria i skåne högste chef på det stället för över en månad sen att Tenhult skickar bodels brochyren hem direkt inom kort , ( förra lovandet var till Elmia Mässan ) & ännu har inget hänt.
"ps" är där någon som fått en dylik"ds"
Mvh.

F

F.d. 53115

Guest

Vi köpte vår Adria 670 SL på elmiamässan hösten -09 av Öggestorp Caravan o Fritid
I början på april 2010 hämtade vi ut bilen och vi fick samtliga instruktionsböcker med oss vid leveransen.Det var till rubb och stubb bildel,bodel,kylskåp,värmare i stort sett allt man behöver en instruktion till.Där fanns inget att klaga på, mycket bra skött.

M V H Kjell

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Vi köpte vår Adria 670 SL på elmiamässan hösten -09 av Öggestorp Caravan o Fritid
I början på april 2010 hämtade vi ut bilen och vi fick samtliga instruktionsböcker med oss vid leveransen.Det var till rubb och stubb bildel,bodel,kylskåp,värmare i stort sett allt man behöver en instruktion till.Där fanns inget att klaga på, mycket bra skött.

M V H Kjell

Hej Kjell!
Du verkar vara mycket språkbegåvad, men var läser du på "svenska" om T.ex säkrings skåpet, EBL:en ,Vattenpumpen i bodelen, för att inte tala om hur man byter lampor i bodelen (inte ens på
utrikiska!!!).
Jag orkar inte rabla upp allt som du har fakta om, kopiera & lägg in det här på forumet så är där säkert många som var dej ett tack skyldig.
Mvh.

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2025

hej
Om ni inte får något gensvar från Adria i Tenhult så är ett litet tips att maila direkt till Adria i Novo Mesto ( Slovenien ) det gjorde jag när handläggningen av ett garantiärende drog ut på tiden.
Detta fick genst avsedd effekt och man blev väldigt intresserad av hjälpa till :wideeyed:

mvh
Bengt

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

hej
Om ni inte får något gensvar från Adria i Tenhult så är ett litet tips att maila direkt till Adria i Novo Mesto ( Slovenien ) det gjorde jag när handläggningen av ett garantiärende drog ut på tiden.
Detta fick genst avsedd effekt och man blev väldigt intresserad av hjälpa till :wideeyed:

mvh
Bengt

Hej!
Med posten i dag 26/11-10 kom, " ADRIA living in motion".
Husbil instruktionbok "S" med 200 sidor då ingår 2 sidor för anteckningar!
Jag började detta ämne Instruktionsbok Adria Coral 2010 Bodel - 2010-10-25, 17:47 inlägg 1.
Jo jag har kunnat läsa mej till en av anledningarna till fördröjningen.
Men är där någon som köpt en 2010 Adria & fått denna bok innan denna vecka (47) 2010?
Jo det kan säkert vara så, när jag går in på sid. 3 då står där 2008 Adria!!!
Jag "trodde" att man fick en bok som gällde det man hade nytta av.

Att där sedan var "hasplåt" av plast under hela motorn det förmildrar en hel del + något annat som inte fans på visningsbilen. värmen i bilen under körning är mycket bra kanske tack vare "hasplåten"!!!
Men det var ju instruktionsboken det gällde.

( inget förmildrande 1997 köpte jag en Volvo V70 1998 modell, 72 sidor handlade om Radion!!!!!! några år tidigare hade Volvo för sej att inte sätta ut årtalet på fakturorna vid köp, men det "fixade vi" till det bättre).
Mvh.
"PS" Jo där stod, Med vänliga hälsningar Christer Ahlgren Adria caravan AB "DS"

amsan

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
4966
Medlemskap
2025

Hej !

Vi köpte våran Adria S 670 SLT i februari 2010. Efter många påstötningar till Adria i Tenhult fick vi en instruktionsbok i juni månad, dock 2008 års upplaga. Då 670 SLT är ny för 2010 så finns därmed inget specifikt i boken för just den modellen, vilket är dåligt.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej !

Vi köpte våran Adria S 670 SLT i februari 2010. Efter många påstötningar till Adria i Tenhult fick vi en instruktionsbok i juni månad, dock 2008 års upplaga. Då 670 SLT är ny för 2010 så finns därmed inget specifikt i boken för just den modellen, vilket är dåligt.

Hej amsan.
Tack! då är vi 2 st som undrar, vad dom I "Tenhult" & dom andra Adriaägarna håller på med det kan man undra!!!!!!
En undran varför vände du dej till "Tenhult" köpte du bilen av dom????
Mvh

amsan

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
4966
Medlemskap
2025

Eftersom säljaren inte med säkerhet kunde säga att bilen var utrustad med förvärmd vevhusventilation så tog jag direktkontakt med Adria i Tenhult och då passade jag även på att efterlysa svensk instruktionsbok för bodelen. Detta då den inte följde med bilen vid leverans från återförsäljaren.

kjelka

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2025

Min instruktionsbok till Adria S670SL lev i maj -10 kom med posten i går utan påstötning.

Whippetägare

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024

Ja har fått min instruktionsbok (på svenska)
för några dagar sedan till vår Adria 2010.

Hqhusbil

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024

Förra veckan kom en instruktionsbok med posten. Vi köpte vår Adria för ett år sedan och hämtade ut den i maj. Jag hade ingen aning om att det saknades en bildelsinstruktionsbok, det berättade inte försäljaren nåt om. Tyckte väl att det var lite konstigt men antog att dom lösa intsruktionsböckerna för kylskåp mm var vad som erbjöds. Så jag blev faktiskt positivt överraskad när den damp ner i brevlådan.

amsan

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
4966
Medlemskap
2025

Vilken upplaga har ni fått. Står det att den är tryckt 2008 eller något annat år ?

:twitcy:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Vilken upplaga har ni fått. Står det att den är tryckt 2008 eller något annat år ?

:twitcy:
Hej!
Ursäkta att jag hoppar in. (upplagan gäller bara 3.5 - Ca:3.8 ton) Vi andra då som har 4.0 ton. är det något "nytt" för dom.
Dom " ADRIA" Jobbar i dåtid & inte nutid!!!!!!
& då kan man fråga sej vilket år dom menar, Manãna eller vad det nu heter.
Mvh
"Ps" Går att hänga upp på utedasset bara att skrynkla & sen som vanligt, med alla dessa upprepningar på för mej onödiga grejor borde det funka bra!!!!!!!"DS"

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Ursäkta att jag hoppar in. (upplagan gäller bara 3.5 - Ca:3.8 ton) Vi andra då som har 4.0 ton. är det något "nytt" för dom.
Dom " ADRIA" Jobbar i dåtid & inte nutid!!!!!!
& då kan man fråga sej vilket år dom menar, Manãna eller vad det nu heter.
Mvh
"Ps" Går att hänga upp på utedasset bara att skrynkla & sen som vanligt, med alla dessa upprepningar på för mej onödiga grejor borde det funka bra!!!!!!!"DS"

Hej.
Passar på medan krut finns!
Får Citera mej själva.
Angående byte av glödlampor i bodelen på vilken sida står det (halogen kostar kräm) , men byte av glödlamp. bak det funkar.
Bara en så enkel sak som att där är 3 st vad jag förstår domkraft fästen på varje sida på bilen, men på höger sida hindrar gråvatten tankens avloppsrör!
(jag har pallat upp bilen med domkrafter nu under vintern för avlastning.).

OBS! Ni ägare till en "Adria" bli nu inte "gramse på mej" utan vi ställer frågan
till berörda, enade är vi starka.
Nu måste jag hämta andan!!!
Mvh.

Toppen