• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Instruktion Thule Omnistor 5002 markis

Fekete-Robertsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
41772
Medlemskap
2025
Hej,
Som ny husbilsägare blev jag osäker på hur markisen spänns upp så den inte hänger.
Vi har precis köpt en KABE TM AL 2005 ( jättefin trots åldern, alltid stått inomhus ) med Thule Omnistor 5002 markis.

Det finns ett stöd för att spänna ut markisen, men hur skall stödet fästas mot husbilen/ markisen? Säljaren visste tyvärr inte hur stödet fungerade då han knappt använt den.

IMG_0970.jpegIMG_0969.jpegIMG_0971.jpeg

Det finns ett fäste på markisen med en stödrulle som är flyttbart i sidled, antager att markisstödet/spännaren skall monteras i det fästet? Är det någon som kanske har erfarenhet eller har en instruktion?
Tackar på förhand
//Mikael

Fekete-Robertsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
41772
Medlemskap
2025
Tack, skall se om jag hittar lösningen i bifogad information, har även ställt frågan till Thule support. Återkopplar svaret från Thule (när/ om det kommer) just nu lusläser vi instruktionsboken och testar alla funktioner som finns i Husbilen.
Förutom att hålla koll på totalvikten så vi inte slår i taket ( 3850 kg) är det en hel del saker som är nya att bekanta sig med. Men också spännande och inspirerande.

Härligt med alla inlägg och trådar, jag har redan lärt mig massor av alla engagerande husbilsägare på forumet

Fekete-Robertsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
41772
Medlemskap
2025
Hej,
Det var mycket enklare än jag trodde, stålrullen som ni ser på bilden ovan är endast ett stöd/styrning för markisen när den rullas in. Tension armen sätts in i befintlig aluminium list på markisen se bild.
Ps inget svar från Thules kundsupport om manual. Vår markis är ju 20 år så det kanske är svårt att få tag i den manualen

Bilagor

• IMG_0991.jpeg
    IMG_0991.jpeg
    2,3 MB · Visningar: 46
  • IMG_0990.jpeg
    IMG_0990.jpeg
    2,7 MB · Visningar: 46
Senast ändrad:
Toppen