F
F.d. 29287
Guest
Hej! Jag är helt ny här på forumet och har också ett relativt färskt intresse! Det är närmligen så att jag och min flickvän nyligen köpt en jättefin fyrkantsbuss (en VW T3 1990). Vi kommer köra ganska mycket med den i sommar och behöver egenligen alla tips vi kan få tag i!. Det första vi stött på är installation av vårt 12v kylskåp. Det är nog ett rätt shysst skåp från Waeco. vet egentligen inget om det förutom att måtten ska stämma till vår westfaliainredning samt att det går på 12 volt. Men hur ska jag gå till väga nu? Jag förstår att jag ska köpa ett fritidsbatteri (något tips) som gärna kan strömförsörja kylen i 1-2 dygn. Har ingen aning hur stort batteri man bör ha då. Vi kommer kanske ha några få ledlampor också. småelektronik kan vi ladda när bilen rullar (kommer köra långt). Jag vill ju att kylen ska ha ström från bobatteriet och att detta ska laddas när bilen körs. Jag vill också att startbatteriet kopplas från när bilen är avstängd så att det inte blir några tråkiga överraskningar när vi ska köra vidare. Vi har båda väldigt dålig koll men vilja att lära! Vad behöver vi? hur, vad och var kopplar vi?
Mat lagar vi på primuskök och vatten kör vi via dunk med tap.
Det hade varit så himla roligt att få lite information om detta! Hoppas att det finns kunniga entusiaster som är villig att hjälpa!
Tack!
Mat lagar vi på primuskök och vatten kör vi via dunk med tap.
Det hade varit så himla roligt att få lite information om detta! Hoppas att det finns kunniga entusiaster som är villig att hjälpa!
Tack!