• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inspirationsbilder Husbilsplatser

F

F.d. 14324

Guest
Vore bra om ni talar om vilka platser som ni vill har bilder till

Jag testar att lägga in en beställning.
I närheten av ödeshög har vi idag fått in två platser utan bilder, den ena är jätteny och öppnar idag eller i morgon, den andra öpnnades förra sommaren. Om någon har vägarna förbi och har en kamera eller en liggande telefon med sig så,,,, yes please. :)

Direktlänkar till platserna:

En länk till kartan i området, även om platserna i närområdet redan har bilder så skadar det inte på något sätt alls med flera bilder, tvärtom faktiskt, de gör stor nytta:


En bild också, Boforsudden by night, november 2017.
Ingen snö men rejäljt med minusgrader och isbelagd snorhal asfalt. (ibland är det bra med pigwheels)

bofors.jpg
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Vi hade uppe i en annan tråd kartan på Husbilsplatserna, där jag lärde mig att om man klickade på koordinaterna fick man upp Google Maps (i stället för Open Streets). Då kan man få en översikt med satellitbilden och med streetview (gula gubben) i bästa fall även läsa skyltar i omgivningen.
 
F

F.d. 58689

Guest
Här kommer en inspirationsbild för kommuner och regioner! Kinna är ett föredöme!
Och allt är Gratis :), som SirMcLain brukar påpeka. 4 st centrumnära platser.
Vatten, el, sopor, latrin- och gråvattentömning. Nästan all service i en enda stolpe!
Om fler kommuner anordnade liknande platser kanske vi kunde spara mer på vår fina natur?! Många fricampar ju bara för att det är Gratis :)!
Roligare att lägga pengar på restaurang eller i affärer och gynna kommunens näringsidkare!
Jag kan tänka mig centrumnära (inom ca 1 km radie) gratisplatser, men där man kan betala för det man behöver, typ 50 kr för el, 50 kr för tömning/fyllning etc.
Bara en tanke! Trevlig helg!
IMG_20200724_171031.jpg
 
Toppen