• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Insändare i dagens Hallandsposten

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025
Ingen
camping
vid Ugglarps
hundbad

Tack för att ni har gjort
fint på parkeringen vid
hundbadet i Ugglarp. Men
varför får vi inte längre parkera
husbilen över natten?
Jag har i många år övernattat
en eller två nätter där varje
år. Det är lugnt och fint, och
hunden stör inte någon där.
Nu står där en skylt som
talar om att uppställning av
husbil är förbjuden mellan
klockan 22 och 06. Vad har
hänt?
Besviken matte
och husbilsägare

Svar direkt:
I våra lokala ordningsföreskrifter
går att läsa ”Med
camping jämställd övernattning
i fordon (husvagn, husbil
och liknande) får därutöver
inte äga rum på offentlig
plats längs badstränderna
eller intilliggande fritids- eller
bostadsområden utefter
kommunens kustområde”.
Däremot är parkering för
dito tillåten mellan 06:00-
22:00.
Skyltarna är inte nyuppsatta,
utan har varit där
i många år.
Jag hoppas att du och din
hund får det minst lika mysigt
i Ugglarp utan att campa
på stranden.
Trevlig sommar önskar jag
dig.

Pär Lerjebo
,
parkmästare,
Falkenbergs kommun

T

Teddi

Guest
Sv: Insändare i dagens Hallandsposten

ugglarps camping ligger alldeles intill,denna campingägare står för den största lobbyism som varje fall ja har skådat, ja brukar köra upp en bit i samhället ock e punktligt tillbaka 0600,han har knackat på min dörr, resten behåller ja för mej själv,,

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

ugglarps camping ligger alldeles intill,denna campingägare står för den största lobbyism som varje fall ja har skådat, ja brukar köra upp en bit i samhället ock e punktligt tillbaka 0600,han har knackat på min dörr, resten behåller ja för mej själv,,

Hejjjjjj.
Med förhoppning om att vi istället ser fler camping "ägare" framöver göra det enda rätta... Upplåta del av camping till "Quick/Eurostop"
En förmånlig variant av övernattning med tillgång till del av serviceanläggningen.

Att vissa personer (Camping "ägare") orkar lägga ned så mycket kraft i att hantera negativ energi... Nä... God & Glad Sommar på oss HBK'are!
Mvh. M&M&M

F

F.d. 15874

Guest

Man stannar inte i varken Falkenberg eller Varberg,det går snabbt att köra föbi dom platserna,det finns finare platser lite högre upp,och ännu finare längre ner mot skåne.där alla som har hundar och div andra husdjur kan stå utan problem,och som till och med är trevligare att stå på.
per/891

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021

Här blir nog fullt med husbilar i Varberg ändå!

/ Ingela;)

Senast ändrad:
M

Matts Torebring

Guest

Tack för informationen. I den kommunen stannar vi inte till längre, vi kommer att köra förbi... Varför förstår de inte sin kommuns eget bästa politikerna? Mvh Matts Torebring

F

F.d. 15874

Guest

tror inte att det blit det,en och annan kanske får för sig att stanna i varberg,men då gäller det att hitta nått ställe där man får stå,utan att det skall vara en massa förbud och ett väldans liv,i mina ögon så vill inte varbergsborna att det kommer turister,för dom stör tydligen,det är min erfarenhet av varberg tyvärr,så min bil stannar inte i varberg,man är ju knappt välkommen till statoil ut med E6 för att handla,så där kör man förbi med,iaf jag.

per/891

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Tyvärr tänker både kommuner och campingägare fel.

Det är med all sannolikhet så att husbilsägaren kör inte in på ortens campingplats om man förbjuder övernattning på närligande parkeringsplatser. Snarare väljer han att helt lämna orten och stannar i nästa som inte har samma förbud.

Gunnar /medlem

Toppen