• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Insändare i dagens GP

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Sv: Insändare i dagens GP

Enligt en tysk / schweizisk / österrikisk undersökning för några år sedan, var husvagn det mest miljövänliga semesteralternativet. Då hade man räknat in alla faktorer - t.ex. hotellens städning och tvätt.

På andra plats kom husbilssemester.

(Kan tyvärr inte hitta undersökningen i mitt stora arkiv.)

Pålle

F

F.d. 55521

Guest

Hen är bara avundsjuk!
Det finns inte hotellrum till alla. Jag har en vän som tidigare haft husbil men på grund av ålder sålde husbilen. jag träffade honom i mitten av juni 2016 och då berättade han att de i år skulle ta bilen och åka runt i Sverige under sommaren, sova i stugor, vandrarhem och hotell. När jag åter träffade honom i augusti så frågade jag honom hur resan hade varit.
-Det blev ingen resa, blev svaret. De hade försökt boka övernattningar men det hade inte gått att få boende på de platser det tänkt besöka. bla i Göteborg och Stockholm.
Den som skrivit insändaren har inte satt sig in i frågan , utan är bara avundsjuk.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Den insändaren måste vara skriven av en avundsjuk person eller en som har anknytning till hotellbranchen. Personen i fråga har ingen som helst erfarenhet eller kunskap om hur husbilssemestrandet ser ut. Än mindre om hur detta semestrande ökar lavinartat. Vi får hoppas att kommunen inte tar honom på allvar.

Bennie

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

Det kan inte finnas någon vettig och normal människa som tar detta till sig .Det är en idiot i mina ögon och öron.Ungefär som vägra raggarna bensin eller förbjud motorcyklar .
Muppen tycker det är förjävligt att hen inte oxå har råd med husbil .Ställ filttofflorna och lägg Pallestinasjalen på hyllan plocka bort expanderna i öron och näsa .Fixa ett kneg och ett liv

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

I mina öron låter det som om en nostalgiker börjat sakna 40 och 50-talet när "alla" åkte tåg (förutom fabriksägaren själv som hade egen bil) och bodde i storstaden eller havsnära hotell några nätter om året. Jag var inte född då och kan inte kommentera den tiden men är otroligt glad att Europas övriga länder, INKLUSIVE VACKRA NORGE, verkligen bryr sig om alla sina turister oavsett färdsätt eller boendetyp.

Göteborg, staden där snart ca 7 000 P-platser kommer att försvinna pga alla byggen (enligt en notis i GP), där lapplisor står på högsta hugg med sina bötesblock, hmmm... ...en tågresa kanske inte vore så dumt.

IMG_0899.JPG

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Håller med om det mesta men kan ändå reflektera över hur viktigt det är att vi sköter oss. På parkeringar, ställplatser och andra möjliga ställen vi vistas på. Och ju fler vi blir ju viktigare blir det. Men med många husbilsåkare ökar också kraven på turistnäringen och kommuner att ordna bra förutsättningar.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Det hjälper väl inte hur mycket och hur bra vi sköter oss, när det finns så trångsynta fantasilösa idioter som tycker till.

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 53814

Guest

Det är bara att garva och gå vidare i livet.
Vi har motorbåt, husbil, motorcykel, vanlig bil osv och det är alltid samma gnäll.
Båtarna förstör, motorcykeln stör, husbilen är för dyr, sommarstugan onödig.
Klagomålen kommer alltid från någon som inte kan, får eller har råd att ha samma sak.
Bara att garva och gå vidare.

F

F.d. 54123

Guest

Dagens GP? Möjligtvis en insändare från anno datsumal som råkat gå i nån konstig nostalgirepris från då folk o fä åkte tåg med sovvagn till Tällberg, Rättvik, Åre, Storlien eller Riskgränsen med knugen. Förlåt, de var nog nån Gustaf V nåt då.

På den riktigt gamla goda tiden åkte som bekant Gustafen skidor. Kanske ett utsökt bra framtida alternativ med en miljövänlig miljöflagga i topp och dito valla...

Senast redigerad av en moderator:
Toppen