• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

inredning garage

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.756
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: inredning garage

Som jag förstod det handlade det inte om en utdragbar låda utan ett helt bagagegolv 1,5x1,5m ungefär, vad tror du lasten blir på ett sådant? förutom att man nog gärna stöttar sig på det när man lyfter tyngre saker? Men du kanske har räknat på det? Knepig jämförelse förresten, måste väl vara avsett som någon slags skämt så här på fredag kväll? :rolleyes:
 
Senast ändrad:

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: inredning garage

Lasten i vår plåtis kan ibland bli ganska omfattande och tung. I våras hade vi 170 flaskor vin med hem från Piemonte och Bourgogne. Därtill några flak pilsner. (Detta utan överlast!) Av den anledningen har vi avstått från lastsläde även om vi gärna såg en sådan lösning. Så tack för alla goda och välmenande tips, vänner.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: inredning garage

Man kan naturligtvis gardera sig för alla typer av händelser, men hur vanligt är det att någon lägger hela sin tyngd på en utdragbar låda?
Själv skulle jag, till exempel, aldrig få för mig att hoppa på taket på våran bil. Men jag vet att man skulle kunna kraftigt minska risken för skador genom att limma durkplåt på taket. Men det känns inte prioriterat.
t

Jag tänker börja med en byggplyfaskiva i botten. Den ger något att fästa lätt i och skyddar även golvet.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: inredning garage

Som jag förstod det handlade det inte om en utdragbar låda utan ett helt bagagegolv 1,5x1,5m ungefär, vad tror du lasten blir på ett sådant? förutom att man nog gärna stöttar sig på det när man lyfter tyngre saker? Men du kanske har räknat på det? Knepig jämförelse förresten, måste väl vara avsett som någon slags skämt så här på fredag kväll? :rolleyes:

Nåja 130 x 90 cm är det i min Globecar. Kan vara lite olika men måttet 90 cm är lika i bilarna, 130 kan variera något.

https://www.teleskopschienen24.de/s...hwerlastauszuege-bis-220-kg-mit-verriegelung/

Finns i upp till 152 cm utdrag, som bär 220 kg.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: inredning garage

Som jag förstod det handlade det inte om en utdragbar låda utan ett helt bagagegolv 1,5x1,5m ungefär, vad tror du lasten blir på ett sådant? förutom att man nog gärna stöttar sig på det när man lyfter tyngre saker? Men du kanske har räknat på det? Knepig jämförelse förresten, måste väl vara avsett som någon slags skämt så här på fredag kväll? :rolleyes:

Jag läste inte tillräckligt noga - tolkade det som något typ låda. Jag tar tillbaka.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: inredning garage

Jag tänker lämna ca 30 cm till höger att ställa stolar och bord på. Det ger ca 60 x 140 kvar att använda till ett utdragbart lastgolv. Givetvis är det bra om skenorna klarar en rätt stor vikt om man köper med sig t ex vin från södern men viktigast för mig att det blir lättöverskådligt och lättillgängligt.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: inredning garage

Jag tänker lämna ca 30 cm till höger att ställa stolar och bord på. Det ger ca 60 x 140 kvar att använda till ett utdragbart lastgolv. Givetvis är det bra om skenorna klarar en rätt stor vikt om man köper med sig t ex vin från södern men viktigast för mig att det blir lättöverskådligt och lättillgängligt.
30 cm till stolar verkar lite smalt för 2 stolar och ev ett bord.
Tänk på att du skall komma åt frystömningen.
En sarg runt rörliga golvet gör det lättare att fästa skenorna.
Jag tog bort surrningsöglorna på gasolsidan, de fästpunkterna kan du kanske använda som fäste för plyfan på golvet.

IMG_2412.JPG
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: inredning garage

Jag har både stolarna och bordet redan så jag kan mäta exakt men de tar inte mer än 30 cm. En liten sarg kan jag tänka mig för att fästa i. Den gör ju också att backarna står kvar bättre.

Tack för alla goda råd och bra bilder!
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: inredning garage

Jag kör med smartstore plastlådor 8 st , stolar ovanpå. De fyra inre är inte lätta att komma åt. Även jag har tänkt på släde.
 
Toppen