• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Innerdörr till en Peugeot J5 Cabby City -90

Ulfert

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
30281
Medlemskap
2024
Hej! Har haft inbrott i min gamla bil där förstörelselustan tydligen var huvudanledningen till inbrottet. Inget direkt värdefullt stals trots att jag hade en hel elektronik samt en elgenerator i bilen.
Men man hade roat sig med att sparka sönder dörren till toaletten och försökt tjuvkoppla genom att bryta sönder rattkåpan.
Har letat efter kåpa och dörr men utan resultat. Någon som har eller kan ge mig tips?
bild1.jpgbild2.jpg

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Oj vad trist. Googla på husbilsskrot. Finns en nära västerås och en till mer söderut. Dom kanske har.

Rattkåpan kanske finns på Bildelsbasen.

Senast ändrad:

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Hej, ser inte roligt ut det de ställt till med.
Jag har en likadan bil som din, vilken mardröm du råkat ut för. Att hitta delar till dessa gamla bilar vad gäller inredning blir nog svårt tyvärr.
Jag har kollat då och då på skrotar, men inte hittat så mycket till inredningen. Så jag hoppas du har tur och hittar de delar du behöver, för det är roligt att hålla dessa gamlingar i trafik.
Att snickra en ny dörr blir ju inte samma sak, men kanske är ett alternativ eller sätt ett snyggt draperi så länge och fortsätt leta delar. Kåpan runt ratten kanske går att hitta på skrotar ute i Europa? Eller på ebay.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Rattkåpan är säkert inget problem dörren finns säkert, annars går det att laga för de som kan. Försäkringen lär ju få vara med och betala, ser ut som typ pundare varit där påverkade av något skit.

Toppen