• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inne/ute termometer

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025
Någon som kan rekommendera en bra inne/ute termometer till vår husbil? Var har ni placerat ute sensorn? Tacksam för svar/Staffan

M

Matts Torebring

Guest
Sv: Inne/ute termometer

Så här skrev jag för någon månad sedan... (Rubrik dåligt av Kabe & Fiat)
Jag monterade min trådlösa utegivare i skyddat läge på takrelingen.
Nu efter drygt hundra mils körning kan jag konstatera att den sitter alldeles utmärkt och skyddad från smuts och snö. Montera på förarsidan, jag monterade på solsidan (passagerarsidan) och får för hög temperatur vid parkering mot solsidan på söder. Jag köpte min på City Gross. Mvh Matts Torebring

Senast redigerad av en moderator:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

För att få neutral utetemp, så satte jag en temp mitt under bilen. Det fungerar när man står still, men det blir för hög temp under körning när motorn släpper värme. Numera är det framför motorn och i närheten av hjulhuset som gäller.

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Så här skrev jag för någon månad sedan... (Rubrik dåligt av Kabe & Fiat)
Jag monterade min trådlösa utegivare i skyddat läge på takrelingen.
Nu efter drygt hundra mils körning kan jag konstatera att den sitter alldeles utmärkt och skyddad från smuts och snö. Montera på förarsidan, jag monterade på solsidan (passagerarsidan) och får för hög temperatur vid parkering mot solsidan på söder. Jag köpte min på City Gross. Mvh Matts Torebring

Vad heter termometern som du köpte? Staffan

Toppen