• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inlåst nyckelknippa

F

F.d. 50239

Guest
Är det någon som har låst in nycklarna i en Byrålåda på vänster sida i en Burster 730 har endast startnyckeln kvar och kan ej låsa dörrarna.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Inlåst nyckelknippa

Det var, förlåt, lustigt. Kan man låsa in nycklarna i en byrålåda? Om man gör det så har man väl nyckeln som man låste byrålådan med i handen?

:confused:

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Har också haft en Bürstner Eleg 730/åm 2010 och även en motsvarande 726G men känner inte alls igen mig.
Byrolåda fanns inte i någon av dessa bilar än mindre någon som var låsbar, du måste väl mena den yttre draglådan nederst på bilsidan?

Nya nycklar till HB'n går annars att best mkt snabbt mhj av nyckelkortet som trigen finns bland dina köpunderlag (med resp nyckelnr för best av ex extranycklar), åtm hade jag ett sådant kort till min HB!

F

F.d. 50239

Guest

Hej,
jag det var den lådan, vi kontaktade Mantorp i går men lördag och ingen visste direkt.
Vi hade ett nummer men de hade bara nycklar till nr före och efter, konstigt var våran var.

Var beställde du dina nycklar??
Tacksam för ditt svar.
Hans Holmberg

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Svar; Mantorp resevdelar via mitt nyckelnr enl nyckelkortet (står även på resp nyckel), det tog mindre än en vecka att få min extranyckel.

Om krisen är stor och du inte kan få fram nyckelnumret på annat sätt så kan du förslagsvis kolla;
¤ om du kan skruva av lådpartiet från dess fästen underifrån och på så sätt få tag på dina nycklar
alt
¤ skära/borra upp lådans plåtundersida och därmed få ut nycklarna, därefter kan du med dessa nycklar låsa upp/dra fram lådan och därefter fixa till bottenplattan igen (en relativt enkel "bottenreparation" på den aktuella lådan).

F

F.d. 50239

Guest

Hej igen,
vi har nyckelnummret men Mantorp har nr före och efter...egendomligt att någon annan fått vårat nr.
Vi skall prova med dina förslag....tack så mycket.

F

F.d. 50239

Guest

Tror inte du förstår frågan som inte har en Burster..

F

F.d. 50239

Guest

Hej, tack för dina råd men Mantorp var inget att lita på de skulle ha tre veckor från Tyskland på sig, och deras reservnycklar var borta...bra ordning.

Vi fick tag i en bra låsfirma Örebro Låstjänst som öppnade utan åverkan på luckan...nu får vi pusta ut och komma iväg på semester.

Toppen