• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inköpslista till husbilen

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Inköpslista till husbilen

Synd att du inte stannade i så fall för vi höll på att bli ihjälkörda av en långtradare som körde i vägrenen och tittade på nåt annat, han hann precis svänga ut. Vi hade inte hunnit få upp varningstriangeln utan bara hunnit ur bilen. Den gången saknade man verkligen länstrafikgruppen i Nyköping som alltid finns annars...

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

I så fall kom vi senare. Anars är det fler som tappat bakhjulet. Nog har jag för mej att vi stod bakom och skyddade en stund.
Det var mer än en gång, man fick slänga sej i diket.På den vägen. Herrbeta var värsta stället av någon anledning.
Bosse B

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Punkt 1 inverter och punkt 2 elverk är nu inköpta.

Elverket blev ett kipor IG 1000. Har varit ute och provkört det och blev riktigt imponerad. Väldigt tyst och det här med "smart throttle" tycker jag är en bra funktion.

Inverter beställdes ett 1700 watts från netonnet. Rejält ska det vara så att gumman kan köra sin 1400 watts hårtork.:yes:

Problemet var bara att när jag öppnade paketet låg det en lasermus!?!? däruti:mad:. Samtal till Netonnets kundtjänst och nu är förhoppningsvis rätt grejer på väg.

Ha det bra / Per

F

F.d. 10750

Guest

Hej
Har du tittat på Dometics centraldammsugare den snyggaste och bästa jag sett för husbil.
Kan även rekommendera en assistansförsäkring.
MVH
Anders

F

F.d. 52918

Guest

Hej,på tal om dammsugare, vi köpte en "Super-Sweeper" på Rusta 199.-, ord pris 299.-.
Lätthanterlig och tar ingen plats.Samma sort säljs på Tv 4,kostar där 499.-.+ frakt
Vänligen Ingrid

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Hej

Ikväll har vi suttit och skrivit en "liten" inköpslista på saker som vi behöver till våran husbil. Vi är ju nybörjare på det här med husbil (inköpt September -07) så vi tar tacksamt emot tips och ideer med tanke på listan nedanför.

1. Inverter. Tanken är att inhandla en 1700 watts inverter på netonnet
2. Elverk. Jag har läst någon tråd för en tid sen om ett campingelverk (tror det var kipor) som inte var så dyrt.
3. Gps. Just nu lutar det åt Tomtom one XL Europa
4. Bärbar dator. Vi skall även använda denna som TV. Har tittat på en HP med 17 tums skärm
5. Utemöbler. Bord och minst 5 stolar skall inhandlas. Tips tas tacksamt emot!
6. Vindskydd. Vi vill ha ett litet smidigt vindskydd. Sett ett hos Husvagnssvensson för en billig peng.
7. Cykelhållare. Cykelhållare har vi men "mojängerna" som man sätter fast cyklarna med och håller dom raka har vi inte, sett dessa i husvagnssvenssons katalog.
8.Grill. Har sett en liten smidig hos HS för 199 :-
9. Tält. Ett litet 2-mannatält, man vet ju inte när man blir trött på ungarna ;)
10.Dammsugare. Här har vi inte en aning, alla tips välkomna!

Tack på förhand / Per & Camilla

Tänk så mycket man behöver. Min man säger alltid när jag vill ta med något att vi måste tänka p¨å vikten. Det kan ju också vara ett tips.

Toppen