• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ingo

T

Teddi

Guest
kommer ni ihåg ingmar johansson,,våran störste proffsboxare genom tiderna,,sina sista dagar tillbringa han här i onsala,,,,han har tränat mej,,

en av hans sparringpartner hette stridh,, han kom från kungälvs ytterby,,en go gubbe,,han var ock hämtade mej strax innan ingmar dog,,ja åkte med honom till bedagården i onsala ock visade vägen,,ett äldreboende där ingmar tillbringa sina sista dagar,,hoppas ni kan läsa detta,,:)
jag är nämligen dyslektiker!! kan ni inte läsa detta så ber jag så mycket om ursäkt!!

varma hälsn,,från teaiutdi,,,

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: ingo

Teddi, läs mitt svar till dig i tråden "Sugen på en promenad", du behöver inte be om ursäkt för ditt handikapp, jag förstår för det allra mesta vad du menar, och skulle man inte förstå ett inlägg, oavsett vem som skrivit det, så är det ju bara att fråga! :yes:

/Ludde

H

hianders

Guest

Håller med Ludde/Annette! Skriv på Teddi - man förstår vad du menar och gör man inte det så är det ju bara att fråga! Du förgyller tillvaron med dina inlägg, bara så att du vet!!

Appropå Ingo - kommer ni ihåg när han blev världsmästare? Man satt klistrad vid radion och det var så spännande. Det var ju ingen direktsändning då utan typ: Nu kommer Ingemar in i svarta byxor - musik - Nu kommer Floyd in i vita byxor - musik ...... Så fortsatte det hela tiden. Vi var i Simlångsdalen då där min pappa hade musikkurs.

Vi var också med på Ullevi när han kom hem Ingo och hyllades av massor med folk.

Kram på dig Teddi och keep going!

fru hianders/Inger

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50209

Guest

Låg i sängen mellan mina föräldrar 1959 och lyssnade på Arne Thorén mitt i natten då han refererade Ingo - Floyd. Det var tider det.
Sen fattar jag inget om detta med teddi och skrivandet??? Har aldrig märkt några konstigheter??

T

Teddi

Guest

jag är ingen dyslektiker,,än en mindre bråkstake,,i alla år i skolan,, litet a i skrivning,,om de nu hette så på den tiden,,men,,ja sätter aldrig punkt,,ja skriver aldrig med stor bokstav,,

ja har bara en ledig hand,, på den vägen e de,,ja blir aldrig riktigt klok på detta system,,där vi aldrig kan sýnas under konversen,men vi har ju olika anlag,,ja vill inget hellre än att prata med folk,,ja har alltid haft lätt för detta,,de lyfter varje fall mej själv ihop med detta medlemskap,,,
misstolket är lätt,,man kan inte gå igenom sin skrivelse hur många gånger som helst,,innan man skickar,,

så jag bävar inför detta ,,måtte inte vi bråka bosse,,har jag gjort nåt galet så bjuder ja dej på en helg i sommar,, ja lovar,, ja mår inte bra just nu,,

H

hianders

Guest

Teddi - lilla goa gubbe!!!

Du måste bara vara tydlig, sen kan du skriva hur du vill. I första inlägget i tråden Ingo skriver du att du är nämligen dyslektiker, i inlägg 8 skriver du att du inte är dyslektiker.
Det får vara hur det vill, vi gillar dig i alla fall :yes:

Inger & Hasse & Grabbarna Grus

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

teddi, Noen ganger får vi se på dine skrivelser som en IQ-test, de som vil og har nok tankekraft har ingen problemr med å lese det du skriver - så om noen klager på at de ikke forstår (skjönar) så kan en jo tenke hva en vil om vedkommende. Det samme gjelder også for vi som skriver på et annet nordisk språk - selv om jeg noen ganger prøver å gjøre det enklere for svensker å forstå hva jeg skriver :D

Forttsett å skrive du teddi - eller skal jeg si ove?

F

F.d. 29925

Guest

Det som var vanligt på den tiden det begav sig (mitten på 50-talet) var att man tog sig till Grimmeredsvägen för att kolla på den enorma antennmasten som Ingo hade på taket.

Att man dessutom har kollat på en liten uppvisning mellan Ingo och Ove Törnquist ej att förglömma.:)

T

Teddi

Guest

tänk,,,denne storvuxne stridh,,med en näsa som såg ut som en krossad kålrot,,

ock väldigt stora nävar,,detta är sant,,
han hade inte träffat ingemar på över 20 år,,han hade fått reda på att han låg på ett äldreboende i kungsbacka,ingo hade viss anknytning till stan,,,ock visste också om läget,,va väldigt osäker på om ingmar skulle känna igen honom,,vi skildes åt vid äldre hemmet,,,ingmar satt på uteplatsen,, denne stridh va alldeles tagen av allvaret,,han va helt enkelt rörd bara för att han kommit dit,,
ja fråga om telefonnummer,,ja ville så gärna villa ha reda på hur de gick,,,

ja ringde i ett par veckor,,aldrig nåt svar,,där står jag idag,,men,,,,,, en sån fantastisk upplevelse,, ja får helt enkelt vara glad för upplevelsen, nåra år sedan,,teddi,,,

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag minns när Ingemar kom till Frölunda Torg i sin Excalibur 1970.
Jag jobbade där på Göteborgs Bank.

Excalibur2.jpg

Toppen