• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inget husbilsrelaterat alls

F

F.d. 52943

Guest
Läs om Pirate Bay och deras publicering av obduktionsbilder av de mördade barnen i Arboga under tryckfrihetens täckmantel. Finns det ingen som känner till Pirate Bay's företrädare och som kan lägga ut deras namn, adresser, bilder, anhöriga mm med uppmaning om att kontakta dem och delge sin syn på deras sätt att hantera tryckfriheten??

F

F.d. 7569

Guest
Sv: Inget husbilsrelaterat alls

För er kännedom så ser jag just att det sedan den 9 augusti kl 19:05 (då filerna laddades upp) pågår en intensiv debatt om de tre filernas vara eller inte vara på Pirate Bay. Där finns också namn, adress och telefonnummer till sitens pressansvarige.

Eftersom jag inte vill lägga ut länken här och därmed bidra till ytterligare spridning av dokumenten så får ni leta själva. Kan emellertid tycka att media är sent ute eftersom filerna som sagt legat ute i flera veckor.

Upplysningsvis kan jag också meddela att jag inte har laddat hem dem själv och inte tänker göra det heller.

//Roger

Senast redigerad av en moderator:

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Betänk att det är tryckfrihetslagen som gör att materialet är offentligt inte TPB! Dom kan närmast ses som en sökmotor i det här fallet. Offentliga handlingar borde däremot prövas mot allmänintresse.
Att bara komma på tanken att hämta materialet vare det sker på internet eller annat vis är en så motbjudande handling att jag inte ens orkar låtsas förstå. Men för den skull så känns ändå debatten felriktad.

F

F.d. 6238

Guest

FRUKTANSVÄRT, AVSKYVÄRT, SKAMLÖST. Finner inte ord.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det är skam att dom bilderna laddades upp och att dom fortfarande ligger uten MEN jag skulle aldrig få för mej ens att titta eller ens söka på dessa bilder även om jag nu fått reda på att dom ligger uppe , det är så man vill kräkas av bara tanken .

F

F.d. 52943

Guest

Betänk att det är tryckfrihetslagen som gör att materialet är offentligt inte TPB! Dom kan närmast ses som en sökmotor i det här fallet. Offentliga handlingar borde däremot prövas mot allmänintresse.

Tryckfrihetslagen tvingar inte Pirate Bay att låta materialet ligga ute på deras site.

Borde dom inte få smaka sin egen medicin - publicering av företrädarnas hemadresser, telfonnummer, bilder mm. Dedt borde vara förenligt med journalistikens heliga "allmänintresse" att visa vad det är för folk som tillåter sådant och att ge allmänheten en chans att kontakta dom i hemmet för att tala om vad dom tycker om deras etik.

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Materialet ligger inte på deras site utan hos uppladdare, ska man reagera på något förutom pervertiteten att vilja ladda upp/ner dylikt är det mot lagen som gör det möjligt. Riktar man in sig på fildelningen i allmänhet anser jag att man skjuter över målet och dessutom ger legitimitet att dylikt material får anses offentligt. Den fruktansvärda smärta och den traumatiska skada den åsamkar i första hand dom överlevande borde i sig vara skäl nog att se över densamma. Förhoppningsvis kommer åtgärder att tas,
inte riktade mot fildelning i allmänhet utan mot alla möjligheter att komma åt dylikt material för alla som det inte berör. Vill man väderkvarna mot TPB så se Kristina och Rogers inlägg.

Senast ändrad:
F

F.d. 12156

Guest

att säga attt tpb inte är ansvariga för vad medlemmarna laddar upp enligt tryckfrihetslagen är väl att göra det lätt för sig.jag skulle till och med kalla det hyckleri ........... Om det vore peter sundes barn som låg uppfläkta där, tror du materialet hade funnits då :wideeyed:?det går bra att tycka att dom( följer ju bara lagen) men varför kan inte tpb vara lite ödmjuka och inte slå mot små enskilda människor? detta kan ju inte jämföras med en låtstöld hoppas jag du förstår .....
tycker du själv att dom som styr sajten visar någon forn av nån jävla empati eller????man kan faktiskt skilja på äpplen och päron .....tänk dig in i sammma sits att det vore dina barn som låg där då skulle du nog inte försvara tpb ..........skydda inte såna här saker bara för att dom är "lagliga"
jag har själv laddat ner från tpb och haft samma uppfattning att saker ska vara fria men inte att visa sånt här ..detta är snudd på sjukt :mad:
Tycker du att det är okay att människor gör så här mot varandra då hoppas jag inte att vi träffas och står jämte varandra vid husbilen för den värderingen har inte jag

ps jag har skrivit från hjärtat och inte från vad någon lag säger...................

Toppen