• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inget för höjdrädda...

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Inget för höjdrädda...

Fy f.... enda litt skarpere enn dan gamle stien til Kjeåsen før kraftutbyggingen og tunellene. Men Kjeåsen om vinteren var ikke å spøke med, hatten av for de som gikk med kløvhest den "stien" - en tømmerstokk boltet i fjellveggen og ingen sikring hverken av mann eller hest. Barna på vei til og fra skole vandret og den vegen og rodde over fjorden i åpen båt.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nästan som klättringen över plankan till Kjeåsen!

aBild5-751314.jpg

7408.jpg

Senast ändrad:

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

Häftigt!
Är det någon som har testat Via Ferata i Dolomiterna eller motvarande stigar på Korsika? Det skulle vara intressant att höra från någon "vanlig svenne" och inte någon extrem alpinist.

Johan K.

carina jk

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
9061
Medlemskap
2026

Såg mycket intressant ut men efter ha fått upp min fru på Kieåsen så lär jag inte få med henne igen på några bergspromenader. Hon lyckades fjäska in sig i en Norsk husblil för ner nerfärd.
Så det blir till att jag får prova själv någon gång :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Såg mycket intressant ut men efter ha fått upp min fru på Kieåsen så lär jag inte få med henne igen på några bergspromenader. Hon lyckades fjäska in sig i en Norsk husblil för ner nerfärd.
Så det blir till att jag får prova själv någon gång :)

Efter klättringen upp tiog jag tunneln ned till fots i kolmörker.
Det var värre än klättringen upp!

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Ja fy sjutton, inget för Bettan och mig. Vi var i Dolomiterna och vandrade en sommar och valde en genväg vi aldrig glömmer. Det var en vajer att gå på och en vajer att hålla sig i. Vi gick kanske 25 m innan vi tog vårt förnuft tillfånga och vände tillbaka mot huvudleden. Det blev en lång etapp men sällan har en öl smakat så gott som den kvällen. Numer, vis av skadan, väljer vi aldrig de svåra lederna.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Är det någon som gått Caminito del Rey?

Caminito_del_Rey_4.jpg

El Caminito del Rey (English: The King's little pathway) is a walkway, now fallen into disrepair, pinned along the steep walls of a narrow gorge in El Chorro, near Álora in the province of Málaga, Spain. The name is often shortened to Camino del Rey (English: King's pathway).

Caminito_del_Rey_3.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag läste för något år sedan att Caminito del Rey skulle säkerställas genom en omfattande renovering pga att folk struntade i förbudet att använda den.

Är det någon som vet om den är öppnad?

F

F.d. 25023

Guest

Inte än, men beslutet är taget på alla nivåer att den skall renoveras och öppnas.

Men det är nog som allt annat; vem betalar? Läget i Spanien är inte så bra..

jyrki

Agge&Micke

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2026

Ser jäkligt häftigt ut:cool: skulle gärna ta mig upp där:D har bara sett sådan exponering på kletterstieg eller vad det nu heter nere i Dolomiterna förut, ska finnas nått liknande på skuleberget men det är mera att liknas vid en ko stig inte alls av denna kaliber.

Micke

Agge&Micke

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2026

Tack för det bildspelet riktigt häftigt och på ett par ställen såg man en som klättrade väggen direkt.:D

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

caminito-del-rey.jpg

IT is one of the world’s most dangerous rites of passage.
But now the death-defying Caminito del Rey, near Antequera, is to finally get its first makeover for decades… and that’s definitive.
After years of promises, the Junta has confirmed that the first stage of an ambitious restoration project is about to begin.

The initial stage – costing €3million euros – will see broken concrete steps replaced with wooden ones along the 1.2km walkway.
Often termed ‘the world’s most dangerous path’ – with many people falling to their deaths over the last few decades – this will finally start to make it safe.

Malaga province boss Elias Bendodo was joined by mayors from Antequera, Alora and Ardales to make the announcement that would create a ‘global attraction’ for thrill-seekers.

Toppen