• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inget byte i år

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Inget byte i år

hej ! grattis till nya fordonet ! tycker du gjorde rätt i det ! kanske kan det generera lite pengar istället för andra vägen ! lycka till o kör försiktigt !:D

smocken

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7203
Medlemskap
2025

Hej Sture!

Grattis till ett bra köp. En BM-620 sjunker inte i värde som en HB.

Tänk på att du skall ha Turbo 10 olja i konverten och inget annat. Tar du 10-30
blir han väldigt trög när det är kallt. Det kanske du redan vet när du bor så långt norr ut.

MVH
Uno Larsson

Skratt hälsar

F

F.d. 29841

Guest

Hej Sture
"Synd" att du bor så långt från Köping.jag får skotta för hand ja.
/Vidhem

F

F.d. 25020

Guest

Blir lite väl dyrt med trailer dit ner,:wideeyed:Mvh 220 Sture i Pajala

F

F.d. 25020

Guest

:wideeyed::wideeyed: Det blev ett byte av traktor en 2012 midjestyrd ZL 15 den jag har nu är lite klumpig på garageinfarter Mvh 220 Sture i Pajala:cool::cool:

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

i år blir det väl lättjobbat ,eller har ni snön däruppe?? Gott slut o Gott Nytt ,fr Glada huddik Lasse o Maggan

F

F.d. 25020

Guest

Vi har cirka en halvmeter men det kommer nog mera snart, men vi har milt nu ett par grader varmt dagtid natten 2-4 grader kallt. Mvh 220 Sture i Pajala

smocken

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7203
Medlemskap
2025

Hej Sture!

När du var ca 20 år var LM-620 NY. När du är ca 106 år ung är zl15 nästan lika gammal som LM-620 i dag. Jag tror att du kunde kört 620 om 40 år med lite kärlek? zl15 om 40 år ??????
Grattis till den nya maskinen o bättre sikt, komfort o smidighet.

MVH

Uno Larsson

Skratt hälsar

F

F.d. 55397

Guest

Ja baklastarns kvalite/ livslängd slår zl nog inte, men förarhytten har väl "marginellt" bättre miljö...
(tycker en som åt frukost som liten med utsikt över Arvikaverken's gula fält)

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

:swoon: I år blir det inget husbilsbyte men har köpt en hjullastare bm 620 som pensionär blir det snöröjning åt grannar mm.Mvh 220 Sture i pajala
Hej du Sture, det gläder mig verkligen att dessa maskiner som Volvo BM tillverkade med början 1965 fortfarande rullar och uppskattas!

Nu nästan 50 år senare förstår jag att vi på Volvo måste ha gjort ett bra jobb, då var det främst nytänkande som gällde.

Toppen