• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ingen Värmlandsskröna

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Igår kväll mellan kl.22.30 -23.00 fick vi i Värmland uppleva en händelse som var lite skrämmande.
Satt och såg på tv, hade tidigare under kvällen tänt en brasa i kaminen. Hörde plötsligt hur det liksom blev ett mycket kraftigare drag i kaminen. Min tanke var soteld då dundrade det till ganska kraftigt utanför från någon obestämd plats. Tyckte även att det blixtrade till. Kände även hur hela huset skakade. Var ganska säker på att något hänt med skorstenen eller att frugan gjort något. Men lika plötsligt som det började slutade/minskade draget i kaminen och allt blev lugnt igen.
Inget mera hördes eller sågs.

Idag hörde jag i radion jag att många i Värmland hade upplevt samma sak.
Enligt "expertis" var det tydligen en meteorit lite större som exploderat innan den tog mark.
Ja vad tror man kan det vara så eller? Det kanske ligger någon meteorit och pyr någonstans, eller kanske det är Nordkoreas raket som landat vem vet?

H

Husbilgolf

Guest
Sv: Ingen Värmlandsskröna

Raketen från NordKorea. Troligen! Eller inte?

Wallströmarna

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
10403
Medlemskap
2027
Sv: Ingen Värmlandsskröna

Stjärnfall/meteorregn har dom pratat om på radion idag, märks på kvällar och nätter. Kommer säkert igen i kväll. Ut och kolla.
>Blasse
:spinny:

Toppen