• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen Solifer.

F

F.d. 1750

Guest
I en tidigare tråd efterlyste jag erfarenheter på Solifer 6700 då jag var intresserad av en sådan. Eftersom vi drabbades av beslutsångest så såldes den på fm samma dag som vi bestämde oss på em att vi skulle köpa den. :(
Efter mycket letande så bestämde vi oss för en Frankia 630/Peugeot J5 -90 som hade gått knappt 8000 mil. Som jag skrev i min tidigare tråd så såg den bra ut på bild och igår lördag var jag å frugan i Stockholm för att göra affär. Den såg också bra ut i verkligheten förutom en liten skada i karossen ovanför passagerarfönstret men efter att prutat lite mer så vart det affär och nosen riktades norrut.
Färden gick via Biltema i Uppsala för att handla lite husvagnsporslin och vidare till Hornslandet utanför Hudiksvall där dotterns svärföräldrar har stuga. Idag söndag fortsatte vi resan hem till Härnöand och allt var till belåtenhet. Nu skall bara alla smågrejor man vill ha lite personlig touch på fixas till.
Återkommer med en liten reseskildring när vi har gjort den "rätta" premiärturen.

Christer
2742
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.637
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Ingen Solifer.

Hej Christer. jag är bara lite nyfiken, är det den Frankian som jag såg till salu med bensinmotor och konverterad med turbo. I så fall hur verkar skillnaden mot en vanlig bensinare (om du har kört en sådan).

Lycka till och välkommen in i husbilsägarens värld, ni har redan börjat handla tillbehör skrev du. Man har ingen aning i förväg om hur mycket man inte visste man behöver, och inte behöver men vill ha.............:)

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 1750

Guest
Sv: Ingen Solifer.

Hej.
Har bara provkört utan turbo kortare sträckor men denna har kraft så att jag inte behöver slita ut vxlspaken.:)

Ang tillbehör så har vi haft husvagn i många år och vet att "vill ha " listan alltid är lång.;)

Christer
2742
 
Toppen