• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen laddning vid inkoppling av 220

Balcken

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
10396
Medlemskap
2024
Hej.
Jag har upptäckt ett problem i min Adria Coral 670 2013.
När jag matar på 220 laddning så klickar det hela tiden från EBL 226
Brukar vara ett klick sedan är allt igång, men det klickar hela tiden.
Trodde först det var kabelbrott men har uteslutit detta.Jag kan se att jag har 220 fram till EBL:enEBL226-inAC.JPG
Pluggar jag in 220 kontakten så börjar det klicka. Prövar denna väg innan jag åker till nån verkstad som får kolla upp i Stockholmsområdet.
Trodde först det var kabelbrott men har uteslutit detta.Jag kan se att jag har 220 fram till EBL:en




Trodde först det var kabelbrott men har uteslutit detta.Jag kan se att jag har 220 fram till EBL:en
Inspelat ljudvideo
 

Bilagor

  • EBL226-inAC.JPG
    EBL226-inAC.JPG
    554,2 KB · Visningar: 2

HenrikP

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Västerås
HBK-Nr
36769
Medlemskap
2024
Du har inte kopplat in ett litiumbatteri utan att tala om det för laddaren? Jag kan tänka mig att ett sådant batteri drar väldigt mycket ström om man laddar det som ett GEL-batteri och det skulle kunna få laddaren att ge upp.
 

Balcken

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
10396
Medlemskap
2024
Nej, hade problem med mitt gamla gelbatteri som gav upp i höstas i Tyskland.
Det var svårt att få tag på gelbatteri så det åkte in ett marinbatteri. Jag ställde om laddning till icke gelbatteri och det har klarat sig hela vintern i Spanien.
Det varförutan nyligen när bilen stått still sen i Mars jag upptäckte detta.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.080
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Du har inte kopplat in ett litiumbatteri utan att tala om det för laddaren? Jag kan tänka mig att ett sådant batteri drar väldigt mycket ström om man laddar det som ett GEL-batteri och det skulle kunna få laddaren att ge upp.
Nu har inte TS ett litiumbatterier,men detta är inget problem laddaren ger aldrig mer än den är konstruerad för.
 
Toppen