• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ingen husbilsfråga men.....

H

hianders

Guest
Hoppas det är OK att ställa en fråga här som inte rör husbil. Det finns ju så mycken kunskap mm här så jag provar. Vi har vid flera tillfällen i år sett en trädgårdsprydnad som består av en kvinna som ser ut att stå böjd i landet (alltså dubbelvikt) och där kjolen blåst upp så trosorna syns. Hon ser så snopen ut. Vet någon var man kan få tag i en sådan?

fru hianders/Inger

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Ingen husbilsfråga men.....

Hej på er. Jodå jag har denna Kärring "Agda" ståendes i min Trädgård i Motala.
Fick den av bekanta i Vansbro, och har även köpt en genom mina bekanta där uppe i Dalarna.
På vägen mot Sälen så står det flera av dessa böjda gummor i en trädgård, minns tyvärr inte exakt plats. Men ska försöka få fram lite mera info i morgon, i dag är mina bekanta på resande fot och väntas landa i natt vid 02 på Arlanda.
Om min Agda ser snopen ut vet jag inte då man enbart ser bakdelen, men den kan ju vara tilltalande även den. Kul är den i vilket fall.
Hilsen fra Tant Sture

F

F.d. 25020

Guest

Hej min hyresvärd i Kalix gör sådan damer har det som en hobby. Du ska få hans telefonnr. 0923-771 51 eller 070-633 71 51.
Mvh 220 Sture i Pajala

H

hianders

Guest

Men Gunnar, sån kamera finns inte där jag fastnar på bild + att vi inte har potatisland :)

Inger

F

F.d. 1721

Guest

Sådana trädgårdsprydnader finns till försäljning i Skattungbyn! (Såg detta för två år sedan i a f.)

F

F.d. 3067

Guest

Du Inger

Vore ju värt att låna ett pärland då av grannen kanske!!! tror du skulle göra dig på den bilden i allafall... och kanske en ny födkrok? tror att flera skulle vilja beställa.
Du vet ju att man måste vara inovativ...:music-icon:

Är ni på rull neråt nu? vi kommer nog att fara söderöver på Lördag, ska ju bli lite dåligt väder norrut. Ha de gott.

/Gunnar

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10115

Guest

Går det att få in en bild här på denna trädgårdsprydnad?:wideeyed:

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Hej Inger. Ja så har jag fått fram både nummer och namn till han som tillverkar Trädgårdsdamer.
Alf Arne Edlund, tel. 0281 10057 och mobilnummer 070 6831668.
Hur villig han är att tillverka Damerna det vet jag inte, men han blir nog glad om du slår en signal och pratar med honom om dessa objekt.

Hilsen fra Tant Sture

H

hianders

Guest

Tack snälla Tant Sture för ditt jobb med detta! Ha en bra kväll!

fru hianders/Inger

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Hej Inger. Tack själv, bara trevligt om man kan vara en medmänniska behjälplig.
Nu hoppas jag att du får en sån där "Go framåtstupa stående Dam" i din egna trädgård.
Vi ses ute på vägarna och om en vecka blir det i ny Husbil, då ska Dekalerna sitta där.

Tant Sture

H

hianders

Guest

Telefonnumren har försvunnit!!! Jag ringer dig någon kväll så får jag ta dem på annat sätt.

Inger

H

hianders

Guest

Jag trodde att telefonnumren var borta men de syns nu igen. Rent generellt ska man ju vara försiktig med att lägga ut telefonnummer utan istället hänvisa att man kan maila eller ringa och få detta.

Dock ville någon se bild på Trädgårdsgumman så här kommer hon!

Inger

Vet ej om det lyckas annars maila mig så kan ni få bilden som jag fått av Tant Sture.

Bilagor

• Agda.jpg
    Agda.jpg
    191,3 KB · Visningar: 4
F

F.d. 15719

Guest

Vill nog hellre en rosa flamingo som prydnad i alla fall!

Men undra om jag inte har en sån prickig klänning någonstans?

/elisabeth :wink:

Toppen