• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen gnista på tändaren i husbilen

andben

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Nacka
Hej, får ingen gnista på knappen i husbilen. Tänder med vanlig tändare funkar naturligtvis. Jag har 12v till ena kabeln på knappen. Knappen leder 12v om jag håller inne den men ingen gnista på ngn platta. Och inget ljud uppkommer.

Tips vad jag ska byta? Räcker att byta knappen eller är det ngn tändanordning som är fel?
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.571
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Kortslut på tändknappen. Får du gnista då är det den det är fel på. Har du ett mätinstrument kan du kolla om det kommer fram ström men annars kortslut den.
 

sjohan

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Ystad
HBK-Nr
15055
Medlemskap
2024
Hej, får ingen gnista på knappen i husbilen. Tänder med vanlig tändare funkar naturligtvis. Jag har 12v till ena kabeln på knappen. Knappen leder 12v om jag håller inne den men ingen gnista på ngn platta. Och inget ljud uppkommer.

Tips vad jag ska byta? Räcker att byta knappen eller är det ngn tändanordning som är fel?
Tror det är separat batteri till gnisttändaren, vi hade samma och då bytte vi batteri
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Våran knapp slutade också att funka efter en vinter, trodde då att det fanns nåt batteri nånstans som vissa pratade om, men det är tråd till tändknappen från bodelbatteri, fick tips om att det kan ha blivit oxsid, jag sprejade 556 på knappen och nu funkar det
 
Toppen