• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ingen erfarenhet av husbil

Greger & Astrid

HBK Medlem
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2025
Jag och Astrid har ingen erfarenhet av att åka husbil. Vi åkte husvagn för ca 30 årsedan, medan våra barn var i den åldern att dom ville följa med.Nu är dom vuxna och utflygen med egna barn. Så nu har vi under en längre tid tänkt ta upp vårat camping intresse igen. Efter som jag drabbades av MS för ca två årsedan, fann vi att det var lämtligare med en husbil framför en husvagn. Vi började i vår söka både beg och nytt. Besökte Noliamässan i Umeå minst 4 gånger för att finna en för oss passande bil och till ett pris som passar våran börs.Efter många funderingar bestämmde vi oss för en Adriatik 650 SP 2008 med det lilla Fiat chassiet och med motor JTD 2,3. Lev under November December. I våra ögon sett en prisvärd bil. Tacksam för tipps och råd och av dom som har erfarenhet av Adriatik. har den hyfsad kvallite, klarar den av Norrlansklimat, räcker motorn till, fungerar backsensorn bra eller bör man sätta in backkamera har aldrig provkört någon.

Är den att gämnföras mella Skoda och Volvo
icon4.gif

F

F.d. 3727

Guest
Sv: Ingen erfarenhet av husbil

Grattis och välkomna i husbilsgänget. Situationen var den samma för Inga o mig, vi åkte husvagn när barnen var små. I sommras bestämde vi oss och köpte en Byrstner 585 04 på Ducatochassi med 2,3 jtd-motorn. Vi har inte hunnit med mer än ca 500 mil i sommar men trivs mycket bra med vår bil. Motorn räcker gott och väl till för oss som vill lunka fram mellan 80 - 100 knutar. Har kollat och det är absolut inga problem att åka i 110 kmh. Motorn vill ha 0,91 l/mil på det sätt som vi kör. Vad känslan beträffar så är det stor skillnad till det bättre att åka husbil gämfört med husvagn. Att ni valt denna klubb ger oss anledning att gratta ännu en gång.

Toppen