• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inga Tyskar i Sverige

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Vi har åkt längsta vägen från Borås till Anderstorp en resa för oss på ca. 10 dagar och vi har sett väldigt många Tyska och holländska husbilar även någon från Österike.
Så jag förstår inte era skriverier. Hela norrland är ledigt och dessa länder älskar
Svensk sommar.

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne och Bengt
Det är svårt att rekommendera Sverige till husbilsresenärer med alla dessa förbud mot husbilar. Det verkar som det känt bland holländare och tyskar att Sverige inte gärna välkomnar husbilsturister. Har träffat flera som har slutat åka till Sverige pga detta.

precis som du skriver bengt,,inte en tysk eller holländare på smarholmen hittills,,något har hänt,,egentligen spelar de ju ingen roll,,när våra svenska bröder o systrar parkerar som plocke-pinn,, å andra sidan har ja redan haft en tysk på min egen plats,,vi får väl se kanske,,:p ha de gott teddi,,

HaDe Hasse:twitcy:

H

hianders

Guest
Sv: Inga Tyskar i Sverige

Inda kanske skall ändras till Inga i rubriken?

Lite onödig tråd tycker jag nog ändå.

Inger

PS Flåt - såg att det redan var gjort!! Ändring i rubriken alltså! DS

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Hianders
Om ett ämne startas om Getterön ska det väl handla om just Getterön.
Eller ska vi skriva om recept i den tråden?
HaDe Hasse

Senast ändrad:
H

hianders

Guest

Hasse - du får skriva vad du vill i tråden, men du har rätt i att det ska handla om Getterön i den tråden om Getterön.

Jag har också rätt att uttrycka att jag tycker Inga tyskar i Sverige-tråden är lite onödig.

Inger

T

Teddi

Guest

bra tråd hasse:p ja har inte sett till dom,,mer än detta par som varit hemma hos oss,,mycke trevligt folk,,vi va en gång på en tysk marknad,,ett bord som säkert va en 20 meter,,men bara en halv meter bredd,,där satt vi som enda svenskar o svinga bägare med öl,,enliters,,ock en bratwurst som tog upp halva bordet,,ett härligt folk,,mycke generösa,,bjuder på sej,,plus att dom är uppfinnare av #stellplatz#,,de ni:p

T

Teddi

Guest

ja klämmer gärna i med #tråd som spårar ur#,,varför bråka om detta?? ja tror ja själv har startat ett hundratal ämnen,,efter ett tag så är tråden överstökad,,man har gått igenom de som finns,,då kommer nåt som kallas#urspårning#,,spelar detta nån roll?? ämnet är ju redan slutdiskuterat,,,urspårning är för min del ett konstigt tänkande,,finns de inget mer att ta tag i,,ja då e de fritt fram,,bara jag som tycker så,,så kanske 90% kallas urspårat,,ja kallar detta utveckling,,bara en tanke,,teddi,,

eddma

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
981
Medlemskap
2025

Vi stod i Smarholmen förra helgen 25-27/5. Då stod det 3 tyska husbilar där över natten.
Hälsningar Eddy & Madde

T

Teddi

Guest

hasse,,inga olika trådar,,var får du detta ifrån?,ja skrev ju att din tråd va bra,,ja bara tyckte de va tråkigt med tjötet om din tråd här,,varje ämne har sin tid,,efter detta så kan de skena iväg,,aldrig mej emot,,ja har aldrig stängt ner en egen tråd utav den anledningen,,inga problem hasse,,

Toppen