F
F.d. 16020
Guest
här i Portugal/Algarve 30g väme dag efter dag, blir inte mycke kyla i kylen, fár köra ngr varv sá det blir lite venterlation, bastu läge ute och ugn inne. kanske ngn som har ett knep att fá upp kylan i kylen
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
här i Portugal/Algarve 30g väme dag efter dag, blir inte mycke kyla i kylen, fár köra ngr varv sá det blir lite venterlation, bastu läge ute och ugn inne. kanske ngn som har ett knep att fá upp kylan i kylen
jag har ett extra kylskåp ett engel kylskåpens kompressor drivet då kan det bli hur varmt som helst man bara ställer upp gradernaHej Peter,
vilken otrevlig situation ni har har hamnat i.
Måste vara väldigt "äckligt" och vistas i den värmen och inte kunna svalka sig med en kall öl från kylskåpet. Finns förmodligen inget värre.
Som jag ser det så finns det egentligen bara ett sätt att få kylen att fungera bättre och det är att försöka förbättra luftcirkulationen runt kylens kondensor på baksidan. Om inte kylmediet kan kondensera så sjunker verkningsgraden påtagligt för kylskåpet. En liten 12 v fläckt kan kanske hjälpa till om den får plats någonstans.
Nödlösningen är att svepa in ölflaskorna i fuktiga handdukar. Eftersom det åtgår värme för att förånga fukten, så tas i bästa fall värmen från ölen som då blir aningen svalare men säkert inte särskilt god och svalkande.
Men, lite får ni väl stå ut med där nere i värmen.
V-backen
köp dig ett engel kylskåp finns inget bättre kompressor drivet kylskåp har 2 stycken ett 12 volt som jag har i husbilen är 15 år gamalt går som på räls har ett 24 volt i lastbilen okså 10 år gamalt inga problemjaja , fár vál stá där o blása en stund själv oksá
Fixa en fläkt till kylen har själv satt dit en fläkt från min gamla dator den var på 12 v den funkar kanon var i kroatsien föra sommaren med 35+ inga problem kall öl hella tidenhär i Portugal/Algarve 30g väme dag efter dag, blir inte mycke kyla i kylen, fár köra ngr varv sá det blir lite venterlation, bastu läge ute och ugn inne. kanske ngn som har ett knep att fá upp kylan i kylen