• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Influensaspruta i Spanien.

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Influensaspruta i Spanien.

Så funkar det även här i Frankrike. Eftersom vi (med ålderns rätt) tillhör riskgruppen så kommer det ett "recept" på posten. Man går till apoteket och hämtar ut engångssprutan och nästa gång man går till läkaren så tar man med den och får injektionen. Har man inget ärende till doktorn så går man in till distriktssköterskan.

Två vädurar

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
9247
Medlemskap
2022

Precis så gjorde vi. Sprutan kostade 7,95€ På apotek, vaccineringen 9€ på en privatklinik.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Har aldrig i hela mitt liv tagit en spruta mot influensa och tänker inte göra det nu heller. Ta i trä, tre knack. Skrock!

För några år sedan så tog mitt äldsta barnbarn en spruta mot svininfluensan och han var en av dom som drabbades av narkolepsi och hela hans liv och framtid blev förstört.

Men så klart när, man redan är rätt så gammal, så kanske det är bra att vaccinera sig. I synnerhet om man har dåligt immunförsvar!

Hur vanligt är det med influensa på Iberiska halvön?

Toppen