• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inbyte vid köp i Tyskland.

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Finns det någon som har bytt in sin husbil i Tyskland vid köp. Är medveten om att priserna är lägre men det kanske kompenseras av att den nya bilen också är billigare. Vad krävs det för pappersexercis att exportera den? Någon som har erfarenhet?

Lars

J

Jarn

Guest
Sv: Inbyte vid köp i Tyskland.

När jag skulle byta husbil i höstas så tog jag in offerter både från svensk och tysk handlare eftersom jag skulle beställa en fabriksny husbil.

Trots bättre inbytespris hos den svenska handlaren, så blev det i mitt fall ändå några hundra tusen billigare att handla i Tyskland.

I mitt fall så blev det så att jag ändå sålde den privat här hemma och fick då ett ännu bättre pris i Tyskland än här hemma.....

Du kan slå mig en pling om du vill prata lite om exportförfarandet som inte är så komplicerat. Annars titta på Transportstyrelsens hemsida.

S

Sören-6830

Guest
Sv: Inbyte vid köp i Tyskland.

Finns det någon som har bytt in sin husbil i Tyskland vid köp. Är medveten om att priserna är lägre men det kanske kompenseras av att den nya bilen också är billigare. Vad krävs det för pappersexercis att exportera den? Någon som har erfarenhet?

Lars

Vi lämnade vår Hymer B654SL -07 i byte vid köp av en ny bil hos Duerrwang, (www.duerrwang.de ) i Dortmund för 1,5 år sedan.
Vi fick inte lika mycket för den som vid affär i Sverige men vår nya bil köpte vi till mycket lägre pris i Tyskland så mellanpriset blev betydligt lägre än om vi gjort bytet i Sverige.

Toppen