• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

inbyggd batteriladdare 230v

Carthi51

HBK Medlem
Kommun
bollnäs
HBK-Nr
4348
Medlemskap
2024
Hejsan! En liten undran angående batteriladdare. Vi har en Knaus Sunliner 800 -05. Har försökt läsa mig till i instruktionsboken om det finns en inbyggd laddare till startbatteriet när man står uppkopplad på 230v. Jag har frågat div handlare men ingen har något bra svar, har vi någon i klubben som vet? Kanske någon med likadan husbil? Tacksam för svar. Claes/Knausarna:confused:

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: inbyggd batteriladdare 230v

Lägg en voltmeter på startbatteriet, läs av spänningen, koppla in 230V-kabeln, läs av spänningen. Har den stigit något har du laddning, är den samma har du ingen laddning.

Carthi51

HBK Medlem
Kommun
bollnäs
HBK-Nr
4348
Medlemskap
2024
Sv: inbyggd batteriladdare 230v

Hm, intressant, vet du om laddaren sitter under soffan i sittgruppen eller gömd någon annanstans? Har du solceller också? Med vänlig hälsning Claes:confused:

Toppen