• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inbrottsförsök Ställplats Nyborg

Larry

FD HBK Medlem
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
23484
Medlemskap
2021
Jag vill skicka en varning till er som övernattar på ställplatsen Nyborg vid brofästet till Stora Bältbron i Danmark , vi stod där i natt och när vi vaknade var orginallåset uppbrutet och man hade försökt sig på extralåset (som är ett assa lås med härdad sprint) men misslyckats .....
Man funderar ju vad som hänt om dom kommit in eller om man bara haft det enkla orginallåset.....

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inbrottsförsök Ställplats Nyborg

Ofta inbrott i husbilar vid Knudshoved som ofta underlättas av buller från rastande trailers!

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Det är fler ställen man bör se upp med, enligt polisens statistik så var det under 2016, 60 inbrott i husbilar utmed E6 bara i Halland och den trenden är i stigande.
På de platser där tiggare eller sk "hantverkare" uppehåller sig bör man undvika att stanna stanna även på dagtid. Två gånger har vi blivit utsatta för inbrottsförsök från dessa grupper på dagtid, båda gångerna kunde det hela avstyras men numera så stannar vi inte längre på platser där dessa uppehåller sig.

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Det finns betydligt trevligare och mindre riskbenägna ställplatser att sova på. Kolla bl.a. klubbens förslag på ställplatser, CC appen osv... ...och tack för info om Nyborg som egentligen borde ha en egen tråd om VAR MAN absolut INTE SKA ÖVERNATTA!

Toppen