• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inbrottsförsök i husbil vid rastplats Ödeshög Dinners

Ove & Malin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
8385
Medlemskap
2024
Kom till rastplats Ödeshög 7/9 Dinners i natt kl 0030 (på väg mot Elmia). Vi ställde oss vid ca 6-8 husbilar, trött och ville sova, 0035 kommer det en bil och stannar varvid jag går åter upp och kollar, då är de två st personer ute och lyser runt vid bilarna med en ficklampa, en sitter och vaktar i bilen som är i gång. Efter någon minut så lyser de in mera i en husbil och börjar bryta i dörrlåset, då ringer jag polisen som är 5 mil bort och har ingen möjlighet att komma. Jag tutar intensivt för att väcka de andra i husbilarna utan någon reaktion.
Jag startar och kör efter de som springer till den Röda skoda oktavian som väntar och försvinner därifrån.
Åkte tillbaka till husbilarna och kollade om någon var vaken nu men ingen reaktion. Natten är föstörd så vi åker ner till Elmia och sover.
Förbannade idioter som inte kan låta oss vara!!
:mad::mad::mad:

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025
Sv: Inbrottsförsök i husbil vid rastplats Ödeshög Dinners

Tråkigt med folk som inte kan låta bli andras ägodelar,de är fräcka fast det står så
pass många husbilar samlade på ett ställe så är tjuven där ändå o försöker !!!
Tur att ni inte hunnit somna utan kunde skrämma bovarna på flykt !!!!

Hoppas ni slipper bovar i fortsättningen o får en trevlig helg på Elmia i solen:mcride::spinny:

F

F.d. 25246

Guest

Nej nu fattar jag inget här... ni menar på fullt allvar att ingen vaknar om man tutar mitt i natten jämte alla? jisses då kan alla skita i brandvarnare, larm, gasvarnare mm. nej köper inte detta utan tror hellre man väljer att vända sig om och tänka det är ju inte vår husbil.

Personligen hadde jag stått i fillingarna med två agresiva hundar och ett slagträ i handen för att gripa in.

Så ruttet man sover inte så hårt då är det något som inte är normal...

F

F.d. 25246

Guest

Hjälper det :D:D:D

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Om jag sätter på dom ja. Det ena kan jag inte ha på Gotland för då larmar kaninerna kl 4 på morgonen. :)

F

F.d. 52945

Guest

Funderar på att köpa en "taser-gun" (el-pistol) för att freda mig och hustrun...olagligt, jovisst, men det fäller ökenbabianerna och jag tror inte att de polisanmäler..

Ähh,förlåt, bara sånt strunt som kommer upp i skallen när man läser om dessa jäkla idioter som inte kan ta ett vanligt arbete utan måste stjäla och förstöra livet för vanligt folk.
MAN BLIR BARA SÅ FÖRBANNAD!!!:mad::mad::mad::mad::mad:

Pilot

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024

Tror det er svært dumt å provosere fram unødig vold. Vold avler kun Vold, og de som truer i en slik situasjon er om nødvendig villige til å bruke mye vold. Dette, parret med tildels lav intelligens og veldig impulsive mennesker er en svært farlig motstander.

Jeg har alltid satset mye penger på ett gjennomtenkt sikkerhets system på husbilen, som ivaretar våre interesser når vi er i husbilen, når vi sover der og når vi forlater den, mot alle trusler om det er brann, gass, røyk eller uvedkommende.

Jeg vet ikke om 1 - ett - liknende dedikert husbil alarm system som er i nærheten av dette systemet. Jeg har tidligere skrevet innlegg om det så jeg orker ikke gjenta meg selv. Men denne alarmen er ingen billig greie. Og poenget med systemet er at de uvedkommende enkelt allerede når de nærmer seg min husbil forstår at de allerede har utfordret systemet 1,5 m unna, og istedet bryter seg inn hos en annen husbil i nærheten.

F

F.d. 52945

Guest

Hej Rusken!

Du har alldeles rätt, våld föder våld så det är inget att rekommendera.

Mvh
Pilot

I

Ice-Man

Guest

Det jag blir mest fundersam över är att Polisen uppger att de inte har tid att komma!!! Jag ska inte orda så mycket mer om vad de kan tänkas ha hittat på istället.

För något år sedan körde jag bakom en bil som vinglade så mycket att han till och med var uppe på trottoaren. Hastigheten var mycket ojämn. Jag blev förbannad över att se rattfylleristen och ringde Polisen medan jag körde bakom. Det tog dem över 20 minuter att få ut en bil på plats och vi hann hela vägen in till centrum i stan, och jag hade polisen i luren hela vägen. Polisstationen ligger max 2-3 minuter från stället där de tog hand om föraren och när de hade tagit honom så visade det sig att de inte ens hade alkomätare i bilen!!!

För övrigt tycker jag att trådskaparen gjorde HELT rätt genom att föra oväsen och skrämma dem på flykt, det hjälpte både dem själva och deras husbilsgrannar!

K

Kyros-2

Guest

Under ett antal tidiga husbilsår fick även vi inbrott på natten. Övergav redan då rastplatser och osäkra ställplatser ... även om där fanns fler husbilar. Planerar numera resorna endast med campingar.

F

F.d. 2591

Guest

Hej Mikkeman !

Ja då har man en del promille i sig eller går på sömntabletter om man ej vaknar av att en husbil tutar mitt i natten.

Stig.B.

F

F.d. 52945

Guest

Eller sover med en snarkapparat runt hela mulen!
//Pilot

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Oväsen och larm verkar inte fungera. Kanske lösningen ändå är att det skall vara helt omöjligt att ta sig in i husbilen. :confused:

Toppen