• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inbrott!!!

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025
I morse skulle jag kolla bilen inför vår Hollandsresa i morgon. Förarsidans fönster var krossat och takluckan sönder och avbryten och slängd på marken. Glassplitter överallt och allt i oordning inne i bilen och massor av saker stulna. Man blir förbannad och ledsen. Dagen har gått åt till att fixa med försäkringsbolaget, polisanmälan, inlämning på bilglasfirma (väldigt bra och snabbt bemötande) som fixade rutan, damsög och satte fast takluckan provisoriskt och därefter städning av bilen. Eftersom det regnar och snöar var bilen helt våt inne och i taket! Försökte få tid för lagning av tackluckan och fick en tid 5 juli!!! Nu hoppas jag bara att luckan håller tätt så att vi kan åka i morgon. Ibland blir det motgångar som verkar oövervinnliga men med kontakt med bra handläggare på försäkringsbolaget (SalusAnsvar) och kunniga hantverkare så kanske livet är lite ljusare i morgon. Kanske kommer vi att kunna se lite tulpaner trots allt och läcker luckan så finns det ju alltid plast och silvertape. Tjuvar har inget högt värde hos mej idag!!!!!
Elisabeth

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: Inbrott!!!

Hej!

Bedrövligt tråkigt att läsa. Tur att man inte kommer ut och tar tjuven på bar gärning. Det skulle nog kosta några år på kåken.

Hoppas att ni får ordning på grejerna och kommer iväg på er resa.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Usch vad tråkigt, lider verkligen med er. Förmodligen ett av det värsta som han hända när man nästan är på väg ut på vägarna. Hoppas att allt ordnar sig ändå och att ni kommer iväg som det är tänkt.
Bedrövligt att dessa småtjuvar ska kunna härja och förstöra för andra.
V-backen :wink:

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Fan va tråkigt.Hoppas ni kommer iväg iallafall.
/vidhem på resa

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Huvaligen va tråkigt!
Hoppas det löser sig på nåt sätt - så att ni får er härliga resa ungefär som planerat.
Carpe diem! :)

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hej Elisabet.

Det här är för jäkligt. Det hjälper dock inte ett dugg at tycka så. Beundrar ditt sätt att mentalt hantera situationen och din sista mening i inlägget! :)

Själv är jag dessvärre mer inne på Frankias linje. Manligt, aggessivt och destruktivt! Tur att det finns kvinnor i sådan här situationer. :eek:

Självklart kommer ni till Holland. Det postiva intryck som tulpanhaven och blomsterarrangemangen där skapar är starkare och mer bestående än den negativa påverkan som tjyveländet just nu framkallar!

Krister N

eddma

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
981
Medlemskap
2025

Synd att inte folk kan se skillnad på ditt & mitt.
Respektera andras saker. Nej, det är bedrövligt.
Lider med er, men hoppas allt ordnar sig för er,
och er resa.

Rulla vackert ner igenom,
Mvh Eddy& Madde

H

hianders

Guest

Elisabeth! Beundrar ditt sätt att hantera situationen. Hoppas ni kommer iväg som ni har tänkt (nästan) och njut av tillvaron när ni väl är på rull. Måtte värme och sol bistå er på resan. Måste vara fantastiskt att få uppleva tulpaner i Holland nu på våren. Vi har varit på Floriaden för många år sen (äger rum vart tionde år) och så även ostmarknaden i Alkmaar. Vet inte om den kommit igång ännu, är ju numer mest till för turisterna men har sitt ursprung i något äldre.

Ha en bra och varm vår!

fru hianders/Inger

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Hej..

Vi vet hur det känns, hade inbrott på liknade sätt i september.. Vi känner verkligen med er.. Att som ni nu åka ifrån kommer att göra det lättare att få det på avstånd. Ska ni till Keukenhof så kommer ni garanterat få annat att tänka på. Jag hoppas ni får tillfälle att se blomstertåget, det är en upplevelse man aldrig glömmer.. Passa på att sola och fika på stranden vid Noordwijik aan Zee. Vi stod på parkeringsplatsen vid torget intill stranden.
Lycka till
Libom

Senast ändrad:

spelman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
5506
Medlemskap
2025

Stackars er. Detta är ju inget man önskar sig.Hoppas ni kommer iväg som ni har tänkt.. Salus Ansvar har jag hört är ett bra försäkringsbolag. Dom brukar inte "konstra". Lycka till på eran resa.

spelman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
5506
Medlemskap
2025

Vad hjälper tjuvlarm om man bor på landet?. Det kan larma precis ur mycket som helst ingen människa hör ändå

F

F.d. 29767

Guest

Var på Kolmårdens Djurpark med barnbarnen, parkerde på stora parkeringen, lite i
utkanten för att vara säker på att ta sig ut från parkeringsfickan.
När vi skulle åka därifrån gick inte bodelsdörren att öppna.
Vi fick ta oss in genom den återstående dörren vid förarplatsen.
När vi stannat för kvällen undersökte jag dörren, någon hade slagit in en mejsel
i dörrlåset, men ej tagit sig in i vagnen, låset är dock förstört, och då vi har
centrallås behöver vi inte använda nyckel för att låsa, dock har vi problem med
att låsa upp dörren utifrån, däremot går det alltid att öppna innifrån.
Tänk på var och hur ni parkerar, tjuvarna är aldrig långt borta !

F

F.d. 18368

Guest

Hade ni tjuvlarmet på, och går den på om man slår in en skruvmejsel i låset?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Normale alarm er koblet med følere for åpning av dører, og bevegelse inne i bilen. Så lenge slaget ikke fører til en bevegelse av en passende størrelse inne i bilen så holder alarmen tyst ved destruksjon av dørlåsen.

Desverre så er de sylindre som brukes ikke særlig sikkre mot brutale anngrep.
Det som redder mange biler er bruk av for stor kraft slik at den ødelagte sylinderen kiler seg fast når den sprekker opp. Har selv av den grunn montert ekstralås på dør og stor garageluke - greit med en standard ABUS sikkerhetssylinder i herdet stål. Kjeltringene banner og går videre til neste bil uten å ødelegge noe.

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Elisabeth vi hoppas att ni hat en underbar resa, en extra fin resa nu.

Även jag beundrar dig att du kunde ta det så bra, jag kunde inte det.

Som någon skrev, det där med ditt och mitt fick vi lära oss som små barn. Och även vi var väldigt noga med att våra barn visste skillnaden mellan ditt och mitt tidigt. Men idagens läge är det tyvärr många som inte kan/vet den skillnaden.

Njut av er resa nu och du, tänk på att ta många kort i Holland. Jag är ju trädgårdsmänniska och väntar på dina bilder.

framsidan

Toppen