• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Inbrott

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
För 4 veckor sedan fick vi inbrott i vår bil, kantsten kastas in i dörren flera gånger, (han missade första kasten så det blev flera märken i plåten) stolpen i dörren kröktes.
Sedan träffade han glaset som gick i tusen bitar.

Inbrott 09.jpg

Därefter bröt han loss panelen som täcker säkringar m.m. (Se bif bild) Förmodligen tänkte han tjuvkoppla men klarade naturligtvis inte det. Då gick han längre opp på vår gata och försökte samma sak med en gammal Polo ! där somnade han och polisen tog han om honom. En kille född 87 ! känd av polisen sedan tidigare.
Tur i oturen var att han inte gick in i bodelen, inget saknades och inget förstört, tack och lov!
Men nu har det gått fyra veckor och det lär nog gå fyra veckor till innan man kan tänka på att använda den.
Vi hade en liten tanke på att åka iväg till nyår, men tusan vet!
Nu står den hos plåtverkstaden och väntar på en ny dörr. Hur lång tid tar det ?
Finns det lager närmare än i Italien? Man kanske ska vara glad att Posten har köpt tre tusen Fiat ? Det är nog bra för husbilsägare med Fiatchassin.
Därefter ska Fiat i Märsta kolla att elkablaget är ok.
Sedan är det säkert något annat som ska fixas innan man kan köra iväg!
Håll tummarna
Peter Heed

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2025
Sv: Inbrott

:music-icon:Vi känner med er hoppas det går bra i slutändan.
Det är för bedrövligt ni får stå för kostnaderna och reparationen skulle jag tro.
Rätt vore att förövaren skull stå för vad han har förstört men de klarar sig oftast med att skylla på en taskig barndom.
Annat var det på våran tid hade man gjort jäkelskap fick man en hurring klagade man hemma fick man en till.
Bättre förr? vet inte men man lärde sig skillnad på mitt och ditt.
2179 Drutten

Senast ändrad:
F

F.d. 11293

Guest

Jag vet inte vad jag skall skriva till er som kan trösta,
jag hoppas att ni får hjälp fort med skadan.

/mats axelsson som också haft besök av objudna personer (i huset)

F

F.d. 58608

Guest

Pensionär;

Trist att man inte kan få ha sina saker ifred. Har själv blivit utsatt för inbrott, där bildörr blev förstörd och handväska med bl.a. bensinkort m. m. stals. Vilket h-e jag fick!
Du har verkligen mina sympatier.
Karin o Rolf i Vitaby

F

F.d. 58621

Guest

Det är ju för bedrövligt, vilka märkliga individer som stryker omkring i vårt samhälla och bara förstör för andra. Och dessa individer tror man sig kunna vårda!?
Det går tyvärr inte att fullt ut skriva vad man tycker om sådant här och vad som ska hända med förövaren. Läs mellan raderna.
Funderar på en sak, fanns det något larm på husbilen och när skedde inbrottet?
Hoppas att skadorna kan repareras så snart som möjligt så att ni kan börja åka igen.
V-backen :(

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Polisens roll har tydligen ändrats på senare år. Jag stod just och såg på när ett brott begicks och försökte ringa polisen men det var inte lätt. Lokalnumret fungerade inte längre. 11414 hänvisade till 112 och 112 hänvisade till 11414 så då gav jag upp.

Jappe

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

En annan sak som slog mig var, hur kom han in i hytten? Kröp han in genom fönstret?

Om man låst dörrarna med fjärrnyckeln så kan man inte öppna dom innifrån.

Därför låser vi alltid vår bil när man sover i den med knappen på instrumentpanelen så man har två utrymningsvägar. Då är det bara att öppna dörren med innerhandtaget.

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Tänkte bara meddela att jag har pratat med plåtverkstaden i dag (torsdag) dom meddelar att dom håller på med lackering av dörren i dag, Stefan tror att allt bilen blir klar hos dom nästa vecka! Hurra!
Sedan är det bara Fiat Märsta som ska kolla resten.
Allt ordnar sig till slut. Vi kanske ses till nyår!
Till Er alla en God Jul och Gott Nytt År
Peter Heed

Toppen