F
F.d. 25267
Guest
Sv: Inbrott när man sover
Håller inte med dig. Jag är övertygad om att den som vill bryta sig in först kollar vilka lås som finns innan han börjar. Det är väldigt svårt att forcera heosafes extralås tror jag. Ser han detta väljer han nog en annan bil. Dum vore han annars. Utan extralås och med ett löjligt spännband mellan dörrarna som man lätt skär av efter att ha tagit loss lilla rutan är det löjligt enkelt. Tror att extralås på alla tre dörrar förebygger lika mycket som sensorer som larmar. Att ha både och är givetvis det allra bästa. Båda åtgärderna är förebyggande.
Per
Hej.
Jag har kopplat en strömbrytare så att jag kan starta systemet när jag vill via en knapp. Dock räcker den tuta som är med då den väcker döda!!
Jag har haft användning för systemet ett par gånger redan, senast i natt. Det piper lite sakta för att sedan öka, När jag tittar ut står det en "nisse" av utomnordiskt ursprung och spanar in i bilen. Jag öppnar rutan och frågar om han kan backa ett par steg för han triggar mitt larm. Med stor förvåning sprang han därifrån...
Utsignalen från enheten är alldeles för svag för att driva något mer än tutan som följer, man kan nog koppla den via ett relä för att driva mer saker som sirener och ljus. Beroende vad du har för ett larm kan man säkert koppla in detta på någon ingång för extra utrustning på larmet och styra det på det sättet... Men det är upp till vilket larm man har. Själv vill jag inte ha det för då blir det pip och tjut så fort jag parkerar vid butiken och skall handla, beroende på att där är det mindre parkeringar och mer folk
Det jag inte förstår i denna fortsatta diskussion är varför ni fortfarande pratar om förstärkta lås och annat, har ni inte fattat att det redan är försent när banditen står och bryter i dörren eller plockar ut rutan? Med backsensorer kan ni avhysa illbattingarna långt innan åverkan på fordonet sker. För mig är det obegripligt att man inte satsar på förebyggande åtgärder istället för försvårande.
//Freddy
Håller inte med dig. Jag är övertygad om att den som vill bryta sig in först kollar vilka lås som finns innan han börjar. Det är väldigt svårt att forcera heosafes extralås tror jag. Ser han detta väljer han nog en annan bil. Dum vore han annars. Utan extralås och med ett löjligt spännband mellan dörrarna som man lätt skär av efter att ha tagit loss lilla rutan är det löjligt enkelt. Tror att extralås på alla tre dörrar förebygger lika mycket som sensorer som larmar. Att ha både och är givetvis det allra bästa. Båda åtgärderna är förebyggande.
Per