• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Impulsköpte en Citroen C25 Travelcamp 650 90

F

F.d. 5957

Guest
Hej.
Detta är min första inlägg i detta forum.

Jag är jätte glad....Vi har köpt vår första husbil. För 5 år sedan började vi att hyra husvagnar, de senaste 3 somrarna har vi hyrt husbil (mycket dyrt), förra igår åkte min fru förbi en firma som säljer husbilar (bara för att titta), och då hittade hon en Citroen C25 TC 650 som hade gått 16 000mil för 65 000 SEK (tyckte att det var en rimlig pris). Hon hämtade mig på jobbet och vi provkörde den en liten runda, den gick fint, den var inte så rostig eller så extrem sliten heller, så vi slog till och köpte den. Alltså allt gick så fort så jag hann inte ens kolla på motor, men det spelar inget roll, det känns lite tryggare när man köper från firma. Mina barn älskade den, vi åkte förbi hem när vi provkörde för att visa barnen och min lilla son trodde att vi skulle i väg på semester så han började packa in sina nallar.

Det kommer att bli en spännande sommar. Ville bara dela med mig av min glädjen. :D

Ha är trevlig sommar. Vi ses på vägarna.

MVH
Mauricio

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Impulsköpte en Citroen C25 Travelcamp 650 90

Lycka till med din husbil. Du kommer säkert såsom jag bli heltänd på att bara åka
dit näsan pekar och hitta något fint ställe och övernatta på.:spinny:

F

F.d. 25279

Guest

Kan bara hålla med. I samma sits, nyss köpt en -93a.
Är ju kul att bara åka omkring. näsa kan man vrida efterhand.:twitcy:

F

F.d. 7

Guest

Grattis till köpet, har själv en c25 90-års. dock haft endel krångel men nu ser jag fram emot säsong nummer 2:spinny:

F

F.d. 5957

Guest

Grattis till köpet, har själv en c25 90-års. dock haft endel krångel men nu ser jag fram emot säsong nummer 2:spinny:

Vad har du fått för krångel? jag kommer att få min på Onsdag, Det är några små fix som ska göras innan leveransen. Har du en liknande som min?

Jag håller på att leta efter en luftkonditionering, inte alls lätt att hitta en små variant.

Sedan har jag inget instruktionsbok och det är massor med knappar overall. ja.. det blir spännande att trycka för att se vad som händer.

Tack.

MVH
Mauricio.

F

F.d. 2944

Guest

Lycka till med nya bilen och välkommen in i husbilsvärlden.

Hälsningar
Gomer Citroen C25 TD/Pilote

F

F.d. 7

Guest

Vad har du fått för krångel? jag kommer att få min på Onsdag, Det är några små fix som ska göras innan leveransen. Har du en liknande som min?

quote]

Nej har inte samma påbyggnad som dig men samma chassie. råkat ut för samma krångel som drabbar de flesta tydligen. femmans växel försvann...

F

F.d. 53000

Guest

Hej och grattis har haft citroen c25 RC travelcamp i 10 år har aldrig krånglat byter olja och luftfilter varje år ,om jag inte har fel så är det en dansk tillverkning från Löcken är den svensksåld kommer den förmodligen från PR i Sollebrunn.så lycka till Yngve

F

F.d. 54222

Guest

Lycka till med nya husbilen!!

Ett litet tips är bara att se till att den är fukttestad, det kan vara problem med det i lite äldre bilar.

Vill inte skrämmas på något sätt, men efter att ha läst en del inlägg så är det bättre att veta från början.

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022

Vi har också en Citroen C25 -90, Pilote. Den går och har gått som en klocka sen vi köpte den 2008. En del småfel har den haft, det är ju trots allt en 90'a. Ett elfel som visade sig vara glapp i en sladd. Bromsar och spindelleder har bytts, men det är ju inte märkesberoende fel. Vi hade även en större fuktskada som försäljaren garantilagade.
Vi är jättenöjda med husbilen och ser återigen fram mot en skön bilsommar.

Roggan

Toppen