Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Anders.
Jag importerade en ny Adria husbil från en tysk handlare i Flensburg i våras och det funkade väldigt bra. Förutom resan att hämta bilen så tillkommer registreringsbesikning samt ev. försäkring från Tyskland till Sverige. I övrigt så är det ganska lätt. Gäller det en begagnad så är det inte mycket besvärligare bara du vet att alla dokument finns med bilen. Den finns utförligt beskrivet på transportsyrelsen.se, väg, import & Ursprungskontroll. Lycka till.
M.v.h. Kenneth Alingsås
Hej
Hur löste du momsbetalningen i Sverige. ( tar för givet att handlaren drog av den tyska momsen, eftersom bilen är ny.)
Hejs
Claes 105
Räcker det med importskyltarna? jag trodde man skulle ha en försäkring här i Sverige också som kostar runt 5000:- ?
Jag har precis köpt en ny hb ifrån Tyskland, och man behöver inte betala någon moms i Tyskland , men däremot får du betala 25% i Sverige.
Röda skyltar med trafikförsäkring kostar runt 2000:-.
30 Dagar helförsäkring kostar 1185:- hos Länsförsäkringar (tre dagar gammal prisuppgift), tid du inte utnyttjat av de 30 dagarna dras av på priset på försäkringen om du tecknar försäkring hos LF (dom var f.ö billigast 4371:-/ helår).
Peter
Vi betalde 2.207 kr för en bil med totalvikt 3.850 kg förra veckan. LF Halland.
Ganska stor prisskillnad, för att inte säga väldigt stor.
Vi tog hem en bil från Frankrike men det borde väl inte spela någon roll?