• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Importerad inbytespris???

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Hallå.
Någon som har erfarenhet hur inbytespriset blir hos en svensk handlare när man har en importerad husbil?? Häggen Umeå

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Importerad inbytespris???

Nej men prova hos husbilshandlaren i Pukevik han har bara importerade bilar så han är nog helt ok på att ge vettigt bemötande min är tillverkad i Italien och gick på trailer till Kalmar och överlämnades av husbilssäljaren så den är svensksåld visst är det lustigt. Dom har tydligen något krav på gasolen som skall palla för högre tryck.

F

F.d. 53061

Guest

Jag var i pukavik i sommras ock tittade på en ny adria. Han tog sig inte ens tid att titta på min hymer som var importerad så jag sålde min privat men kommer inte att köpa en bil av honom det finns andra handlare som var intresserade att byta in min bil till ett vetigt inbytespris men nu har jag nte det bekymret. Jag har en ny husbil på gång hoppas att det blir av väntar bara på lite mer uppgifter på husbilen.
Markko.:spinny:

F

F.d. 52908

Guest

Hej. Var också i Pukavik för att titta på en bil hos honom som jag sett på nätet. Ställde några frågor om den impoterade bilens bakgrund. Vet inte om det var fel på frågorna men jag blev väldigt illa bemött. Åkte till grannen i Bromölla och köpte en likadan. Det köpet kändes tryggt och kommer aldrig att besöka husbilsaffären i Pukavik.
Sören

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Häggen,
Om din fråga är om handlarna sätter ner priset om man har en direkt importera husbil som inbyte så blir svaret Nej, har frågat flera stycken och även bytt bort min tidigare direkt importerade husbil med en svensk handlare, de gör ingen skillnad,
bl.a. mycket på grund av att det såldes mycket få husbilar i Sverige under många år, tror att det var mellan 1992 och fram till 2002/03 Handlarna vill ju ha ett brett utbud av beg. bilar att erbjuda
Lennart

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Jag var i pukavik i sommras ock tittade på en ny adria. Han tog sig inte ens tid att titta på min hymer som var importerad så jag sålde min privat men kommer inte att köpa en bil av honom det finns andra handlare som var intresserade att byta in min bil till ett vetigt inbytespris men nu har jag nte det bekymret. Jag har en ny husbil på gång hoppas att det blir av väntar bara på lite mer uppgifter på husbilen.
Markko.:spinny:
Vilken bra reklam:mad:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Hej. Var också i Pukavik för att titta på en bil hos honom som jag sett på nätet. Ställde några frågor om den impoterade bilens bakgrund. Vet inte om det var fel på frågorna men jag blev väldigt illa bemött. Åkte till grannen i Bromölla och köpte en likadan. Det köpet kändes tryggt och kommer aldrig att besöka husbilsaffären i Pukavik.
Sören

Vilken reklam en gång till:mad::mad::mad:

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026

Sören

Hei
Var på besök hos vänner i Pukavik och passade på att besöka handlaren. Kände mej som en katt bland hermeliner, det fanns inget intresse alls när jag hade en inbytes bil. Så någon affär blir det inte med den handlaren.

Lasse

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Pukavik är INTE intresserad av inbyten till vettiga pengar. Importerar sina bilar från tyskland med lägre inköpspriser.

F

F.d. 52908

Guest

Verkar inte ha intresse att sälja heller.
Sören

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

När vi bytte in vår importerade bil hos KurtsHusvagnar var det inget snack om importbil.

Därför köpte vi en ny av säljare Ove som skötte det hela mycket bra. Vi är mer än nöjda och priset vi fick var mycket konkurenskraftigt mot att importera igen.
Nu har vi en svensksåld och är mycket nöjda med det och återkommer med all säkerhet till KurtsHusvagnar igen.

Rätt förhandlat och det finns ingen anledning att importera. Så är det.

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Jag har en bil som står som privatimport i bilregistret. Den är intagen av en Adria ÅF, antagligen med hjälp av Adria. Har inte haft några problem med reklamationer (det har varit några stycken). Adria i Sverige har godkänt alla utan krångel. Inga problem alls.
Jag vill hävda att det beror på om man köper sitt fordon av en seriös återförsäljare eller inte.

F

F.d. 52908

Guest

Hej
Köpte en inte privatimporterad Dethleffs av en Dethleffsåterförsäljare. Eftersom den ligger långt från min hemort frågade jag om det gick enkelt att göra tex fuktkontroll hos en återförsäljare nära min bostadsort. Det var inga problem med det. När jag sedan ringde och kollade med denna återförsäljare fick jag frågan om den var privatimporterad. Orsaken till frågan vet jag inte men kan föreställa mig att det inte hade varit en fördel om den varit privatimporterad. Man kanske ändå ska tänka sig för och i varje fall få ett mycket bra pris vid ett köp av en privatimporterad bil.
Sören

S

Sara & Micke

Guest

Det blir kanske ingen större skillnad på inbytespriset men jag vet att flera handlare prioriterar importerade bilar sist när det gäller service tider.

/Micke

F

F.d. 9678

Guest

Bytte en Dethleff Fortero, direktimport, årsmodell 2007, med Bengt-Åke hos Bengt i Örkelljunga utan några som helst problem, tvm. allt gick mkt smidigt och vid tal om direktimport sa Bengt-Åke att nästan alla husbilar Du ser hos mig kommer från Tyskland.

F

F.d. 53012

Guest

Visste inte men det här forumet kan vara döden för sådana som honom efter detta och det är bra det. Bara rent av köp alltså.

Toppen