• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Importera husbil.

F

F.d. 50663

Guest
Hejsan. Är det någon härinne som anlitat en firma i Göteborg som heter importera husbil och som har någon erfarenhet av dom ? Med vänlig hälsning, Magnus.

Kristian676

FD HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Sv: Importera husbil.

Om du har lite tid till övers så tjänar du lätt in dom pengar det kostar, genom att göra jobbet själv. Det finns klart o tydligt hur man gör på transportstyrelsens hemsida.

F

F.d. 50663

Guest

Jo jag vet. Dom tar ca 25000 för jobbet å då är bilen klar att hämta i Göteborg . // Magnus.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Många av dem som sysslar med dylik verksamhet lever tydligen i lagens utkanter.

Ställ dig därför frågan om du vill vara med och bidraga till ekonomisk brottslighet, med de risker detta innebär!

(Det skrevs åtskilligt om detta i olika media i våras...)

Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ställ dig därför frågan om du vara med och bidraga till ekonomisk brottslighet, med de risker detta innebär!

Att insinuera, "bidraga till ekonomisk brottslighet", om ett namngivet företag utan några som helst bevis är knappast ok.

För mig är det helt enkelt förtal, när man inte samtidigt lägger fram någon form av bevisning.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag pratade med Importbil i Lund, dom tar 30000:- + moms från handlaren hem till min dörr med registrering & allt.

Bennie

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Ställ dig därför frågan om du vara med och bidraga till ekonomisk brottslighet, med de risker detta innebär!

Detta låter oroväckande & inte bra alls. Kan du precisera dig lite mer? Hur går dessa olagligheter till? Jag frågar eftersom jag går i importtankar & kanske anlitar ett av dessa företag.

Bennie

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Importera själv i stället då kan du ju lägga 30 lax på resen ner o hem en liten semestertripp

Jag har allt funderat på detta. Problemet är väl att jag inte är någon klippare på tyska. Om firman klarat engelska & är vana vid exportaffärer så dom vet vad som krävs i pappersväg för svenska kunder, registreringar etc. så skulle det nog fixa sig. Om det nu blir så att jag slår till så får jag kolla detta. En övernattning & ett par flygbiljetter för mej & frugan är väl inte hela världen. Blir det ingen affär så får man väl se det som en trevlig utflykt.

Bennie

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Att insinuera, "bidraga till ekonomisk brottslighet", om ett namngivet företag utan några som helst bevis är knappast ok.

För mig är det helt enkelt förtal, när man inte samtidigt lägger fram någon form av bevisning.

Vi har inte insinuerat något om något enskilt företag, utan skrivit generellt "många av dem som..."

Här länk till ett par av de många artiklar från i våras som vi låg till grund för vårt påpekande: Stora momsbedrägerier inom motorhandeln - Husbil.se och SÃ¥ fuskar bilhandlarna – bedrägeri för 100 miljoner - auto motor & sport

Aelbert

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
1911
Medlemskap
2025

Det finns en firma i Arboga som heter Rene o Reimers, företaget har direktkontakt med företaget i Tyskland. Vilket innebär att du kan köpa husbilen i Tyskland med de priser som gäller där, samtidigt ha service och garantin här i Sverige. Duktig, kunning och trevlig tekniker är dessutom Rene.

rainer1555

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
7594
Medlemskap
2024

Jag hämtade husbilen från Tyskland,4 år sen.kan inte tyska,är dålig på engelska,svenska,så där.hadde pengar med mej.köpte bilen,körde hem.besiktning.hyr lätt som helst.

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Har köpt 3 personbilar i Tyskland lätt som en plätt kan ingen eller väldigt lite skoltyska men det går alldeles utmärkt med engelska hos de flesta handlare som jag kommit i kontakt med. Dom hjälpte till med samtliga handlingar så det var bara och köra på färjan hem. :)

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Om man importerar en begagnad HB registrerad före 2011 från Tyskland, hur vet man då vilken skatt man får i Sverige & vad maxlast det blir?

Bennie

Toppen