• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Importera från Tyskland

F

F.d. 1094

Guest
Hej alla glada husbilsägare!
Jag tänkte importera en husbil från Tyskland och sälja i Sverige.
Är det någon därute som kunde tipsa mig vilken husbil man kan göra den bästa affären på?
Tack på förhand.
mvh Bisonking

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: Importera från Tyskland

Hej alla glada husbilsägare!
Jag tänkte importera en husbil från Tyskland och sälja i Sverige.
Är det någon därute som kunde tipsa mig vilken husbil man kan göra den bästa affären på?
Tack på förhand.
mvh Bisonking

Bisonking

Jag vet inte om du är ute efter att provocera eller om jag bara förstår dig fel.

Personligen känns det inte så bra att spendera energi och tid på att dela med mig av mina erfarenheter till någon som uppenbarligen bara har i syfte att tjäna pengar på dem.

Jag föreslår att du vänder dig till handlarna efter lite goda råd i ämnet...

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Importera från Tyskland

Ska du ha det som affärsidé är det nog bäst att starta en firma, annars så importerar man för att minimera värdeminskningen och förhoppningsvis kunna köra ett par år för att i bästa fall få pengarna tillbaka. Har du riktig tur kanske du gör någon krona i vinst.
Om du som privatperson inte använt bilen själv och ska sälja den på en gång skulle jag själv dra öronen åt mig oavsett pris.

Peter :)

Senast ändrad:
Toppen